Grymt bra(och gratis)videospelare för Blade, Mobo Player.

Diskussion i 'Blade' startad av lono, 27 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Testat en hel del videospelare, men denna slår helt klart vplayer och rockplayer. Har några samplefiler som de ej klarar som denna klarat galant. Se dock till att ni uppdaterar till versionen för v6(första gången man kör appen säger den till att man har arm7 versionen och säger åt en att tanka hem arm6 versionen).

https://market.android.com/details?id=com.clov4r.android.nil&feature=search_result

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Såna här tips får gärna ligga under allmänt så vi andra inte missar dem :) Har du jämfört med VitalPlayer? Också bättre än rockplayer.

3. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Har kört med den någon vecka nu och kan bara instämma, den bästa videospelaren jag provat. Var intresserad av vplayer ett tag men trodde inte det fanns stöd för blade's cpu i den, samt att den började kosta om jag inte är helt ute och cyklar (vilket dock jag verkar vara lite allt för ofta), så slutade följa dess utveckling.

4. kosar

kosar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Moboplayer är riktigt bra. Har inte haft några som helst syncproblem med den, vilket jag hade med Rockplayer. (oftast efter att ha pausat/startat igen några ggr etc)

På min Blade kör jag "mellanversionen" av Mobo. Dvs V6 VFP som är snäppet vassare än den vanliga V6 versionen. Vad jag kan minnas kunde jag inte få den genom Market utan tankade hem den från http://update.moboplayer.com/moboplayer_en.html

5. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hehe, tänkte mest för att den var bra för blade som har lite slöare mjukvara än andra lurar. Andra lurar(som samsung) har väl tex inbyggt divx-stöd. Men kan lägga upp i appforumet också om inte någon redan gjort.

Om du med vital player menar vplayer, så jepp, har testat mot den också. Jämförde först den med rockplayer, och även om Rockplayer klarade vissa filer(hade tankat hem ett gäng samplefilmer från olika divxreleaser) som vplayer inte klarade, så var vplayer överlag bättre. Men sen kostade den pengar och jag har inte fått ordning på mitt e-kort än så det blev rockplayer. Men moboplayer har ALLA samplefiler(de jag testade mot de två andra spelarna, var kanske 2-4 filer som ej funkade på dem) jag testat funkat.

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.