Grymt seg Galaxy S efter uppdatering 2.2??

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av conny85, 13 nov 2010.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hej. Jag har bara haft min nya Galaxy S i ett par dagar och uppdatera till 2.2 i förrgår men efter det så är telefonen riktigt seg, allt slappar efter. Rör man med fingret på skärmen och öppnar olika program eller bara scrollar i menyn så hänger den sig och sen 2 sek händer allt på samma gång , videoklipp blir helt osynkroniserade, ljudet kommer före rörelserna på mun och kropp.
    program öppnar sig själv, bla internet. Har inte fått någon bra start med min nya galaxy. Fick vänta 2 månader på tel ifrån 3, blev lovat vecka efter vecka att jag skulle få en men det kom aldrig någon telefon, förens 2 månader efter beställning. Då märkte jag att uttaget till headsetet var trasigt. In för byte, fick en helt ny utbytes lur och råge på allt så händer allt det här efter uppdateringen. Varför är den så himla seg? någon som har liknande bekymmer??

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Fabriksåterställning har du gjort?
    Seghet efter flash utan återställning är oftast ett faktum

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag uppdaterade till 2.2 sen ladda jag ner flashplayer 10.1 och därefter har jag inte gjort något..

Ska jag göra en systemåterställning och ladda hem flash igen?!

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Många får problem med seghet mig inkluderad när man har uppdaterat så en fabriksåterställning snabbar upp telefonen,flashplayer ingår i romen men man kan uppdatera den sen till den senaste i market

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Men om man gör en fabriksinställning så återställs väl den till 2.1 igen eftersom den levererades med det?? haha sry för min okunnighet, är min första adroid

6. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nejdå, den fabriksåterställning syftar inte på den faktiska tillverkningstidpunkten utan är bara en "clean" start där allt har samma inställningar som den skulle ha om den hade kommit ifrån fabriken med den firmware du lagt in.

Att fabriksåterställa både precis innan och efter en uppdatering är att rekommendera. Känns nästan lite vidskepligt ibland, men det finns alltid risk att något gammalt sitter kvar. Jämför med att uppgradera sitt OS på datorn - det blir ofta strul om man inte formaterar o börjar om på ny kula istället

7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej tack för info.. men då sätter jag igång med en återställning på en gång då och hoppas detta kan lösa problemet :) återkommer med besked :)

8. Robster01

Robster01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där... Jag hade exakt samma probbs med min lur...
    Jag fabriksåterställde den genom menyn men den blev inte bättre...
    Gammalt skit fanns kvar, 2 bilder bland annat.. Å när ja la in apparna igen så fanns minnet på spelen kvar...
    Sen läste ja i forumet om att göra en "riktig" återställning...
    Stäng av mobben, håll in volym upp knapp samt meny knapp å tryck in start knapp... mobben startar i en annan meny... därifrån kan du återställa den riktigt... Efter det så funkar min samsung helt superbt....
    Leta i forumet å läs...
    Lycka till...

9. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Du kan prova att lägga in nån lagfix så ska du se att den körs snabbare med froyo.
    Jag hade en seg lur efter nya 2.2 uppdateringen men detta fixade en lagfix.
    Nu så startas allt upp som en raket med anabola steroider haha, fantastisk lur Bästa köpet iår.

10. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Har testat nu och den är fortfarande seg :( denna laggfix vart finns sån att hämta hem?

Denna återställning du nämnde med knappar hit och dit :P tar den bort 2.2 då? och installerar gamla 2.1 ?

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hmm händer inget när jag håller in volym meny knapp och power mer än tel startar :(

12. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Håll inne [volym ner] och [Home] <- Kanppen i mitten under displayen och sedan trycker du in [power] och håller alla tre intryckta tills du ser gamla vanliga texten med Samsung GT-I9000 osv.

13. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag rekommenderar dig att läsa igenom guiderna som finns här i forumet så att du förstår the basic stuff som tex att göra en fabriks återställning vilket är bra att göra efter en uppdatering.

Lagfixen kan du enklast göra om du följer en av de guiderna som finns där, den bästa och enklast i min tycke är Voodoo lagfixen.

14. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    okej jag förstår .. Ska leta igenom och läsa denna tråd som finns på första sidan :)

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    OJOJ det där ser omständligt ut . blev bara snurrig i huvudet av att läsa det och då ska det sedan göras också :(

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

voodoo är galet lätt att lägga in.. det tar ca... 10 sekunder sen är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att filsystemet konverteras. och efter så får du ha säkerhetsbälte på dig när du använder luren ;)

17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej hehe :) så jag behöver inte göra de som står under (root) de verkar vara helt sjukt svårt

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Asså är det jag som är dum eller :P ska jag ladda ner dessa program via datorn och lägga in i telefonen via usb sladden?? eller ska man ladda ner dessa program direkt via telefonen??? shit blir galen på sånt här. haha brukar vara teknisk men när det gäller mobilteknik är jag helt lost

Direktlänk till fixen:
    Voodoo Lagfix Pre6 (odin paket) (Denna fungerar på JP6 och JPM (Har även testats och sägs fungera med JPA))

Installation:
    Hämta hem ovanstående fil och Odin.
    Koppla ur telefonen från USB.
    Starta Odin.
    Sätt telefonen i download-läge ([volym ner]+[home]+[power]).
    Koppla in telefonen. När det står Added! i message-rutan är du redo att fortsätta.
    Välj filen Voodoo-5-pre6-Froyo-GT-I9000-odin-pda.tar i PDA.
    Tryck på Start.
    När telefonen startar om kan du koppla ur sladden.

Last edited: 13 nov 2010
  19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ok ska försöka förklara hur ajg gjorde här.. vilket iof är som guiden säger ;)

jag förutsätter att du har froyo dvs 2.2 på luren... du tankar hem odin som är en .exe... samt senaste .tar-filen...

usbsladden i datorn men inte telefonen påkopplad...
    starta programmet odin på din dator och sen startar du din telefonen genom att hålla in som det står.. volym ner, hemknappten och powerknappen..håll in dom tills du ser en skärm med en androidgubbe som gräver och sen nån gul varningstriangel eller nåt sånt.. du kommer förstå när du ser det...

när detta syns kopplar du in usbsladden på telefonen.. i odin kommer du då se i den vita inforutan nere till vänster att det står "Added!"

då är du klar att flasha...
    gör precis som det står..tryck på knappen PDA som du ser på höger sida... välj .tar-filen som du hämtade hem... tryck sedan på start och vänta tills telefonen startar om.

efter den startat om så kan du dra ur usb-sladden ur luren och sen bara sitta och vänta tills luren startar om och upp igen. Det kan ta lång tid beroende på hur många apps som du har installerade osv... för mig tog det nog en 5-6 minuter faktiskt.. efter detta är klart och luren startar upp normalt så... ja då jävlar är det klös i den.

Men som vanligt med allt sånt här. OM det känns övermäktigt och jobbigt och osäkert.. skit i att göra det. Förstår du inte alla punkter så läs igen tills du förstår eller fråga på forumet igen.

Hellre ett gäng extra frågor och upprepningar än att sabba luren för man gör fel. Du är välkommen att kontakta mig privat om du behöver mer hjälp.

lycka till!

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tack för du tog dig tid att förklara :) förstod mer nu iallafall , dok blir jag lite osäker ändå. Är det så att telefonen kan pajja?? om man gör fel finns det inget att göra då!!
    Om så är fallet så blir jag lite osäker hur jag ska göra.. vill ju ändå inte ha det där lagget för de gör mig galen :P