ok ska försöka förklara hur ajg gjorde här.. vilket iof är som guiden säger
jag förutsätter att du har froyo dvs 2.2 på luren... du tankar hem odin som är en .exe... samt senaste .tar-filen...
usbsladden i datorn men inte telefonen påkopplad...
starta programmet odin på din dator och sen startar du din telefonen genom att hålla in som det står.. volym ner, hemknappten och powerknappen..håll in dom tills du ser en skärm med en androidgubbe som gräver och sen nån gul varningstriangel eller nåt sånt.. du kommer förstå när du ser det...
när detta syns kopplar du in usbsladden på telefonen.. i odin kommer du då se i den vita inforutan nere till vänster att det står "Added!"
då är du klar att flasha...
gör precis som det står..tryck på knappen PDA som du ser på höger sida... välj .tar-filen som du hämtade hem... tryck sedan på start och vänta tills telefonen startar om.
efter den startat om så kan du dra ur usb-sladden ur luren och sen bara sitta och vänta tills luren startar om och upp igen. Det kan ta lång tid beroende på hur många apps som du har installerade osv... för mig tog det nog en 5-6 minuter faktiskt.. efter detta är klart och luren startar upp normalt så... ja då jävlar är det klös i den.
Men som vanligt med allt sånt här. OM det känns övermäktigt och jobbigt och osäkert.. skit i att göra det. Förstår du inte alla punkter så läs igen tills du förstår eller fråga på forumet igen.
Hellre ett gäng extra frågor och upprepningar än att sabba luren för man gör fel. Du är välkommen att kontakta mig privat om du behöver mer hjälp.
lycka till!
Click to expand...