GS2 vs Nexus eller vänta tills GS2 LTE HD/SGS3?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tyvar1, 19 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tyvar1

tyvar1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Kände på note idag och tyckte den var alldeles för stor, så då började jag tänka på Samsung Galaxy SII och Nexus och kollade upp dom båda på några sidor.
    Vad jag kom fram till var att det ända med nexus:en som var bättre var skärmen och att den hade ICS men det kommer ju GS2 också få snart så egentligen bara skärmen som är bättre. GS2 hade bättre GPU, kan använda mer ram har kortläsare och dubbelt så mycket batteritid(355 min hade nexus i normalt bruk och s2:an hade 630 min i normalt bruk)

Såg idag också på SweDroid att Samsung Galaxy S2 LTE HD ska komma, en S2 med hd skärm och bättre batteri(1850mAh-batteri)

Hörde också att SGS3 kommer ut ungefär samtidigt som S2 LTE HD här i sverige.

Så då är frågan ska man skaffa GS2 nu eller vänta tills GS2 LTE HD kommer ut? Eller vänta tills SGS3,
    Eller har jag helt fel om nexus:en? kanske den är bättre?

Behöver verkligen hjälp! :(

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vad jag har förstått är GS2 LTE och GS2 HD två olika kommande modeller med olika chipset och skärmteknik.

Hursomhelst tycker jag du ska vänta om du inte måste ha en ny telefon precis nu. Det kommer släppas en massa nytt i mars-april. SGS3 blir förmodligen något i särklass, och om inte lär ju SGS2 bli billigare vad som än händer.

3. tyvar1

tyvar1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    tror du SGS3 kommer mars-april?

4. MatteVTR

MatteVTR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

MINA ENHETER

Telefon:
    G3, Nexus5
    Med Nexusen slipper du ju touchwiz, det är en fördel. :) Fast man ju så klart roota de andra och bli av med det med.

5. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det är klart att man kan vänta och få någonting bättre, men så är det ju alltid i teknikvärlden. Själv valde jag just Nexusen inte bara för att det faktiskt är en grym telefon utan för att jag kan vara säker på att jag kan få uppdateringar så länge jag har den - något som jag finner ovärderligt och som du måste vänta på eller kanske inte ens får ifrån Samsung då tillverkarna endast tjänar pengar på att sälja hårdvara, inte på att uppdatera mjukvara.

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

De flesta antar att den kommer annonseras på MVC i slutet av februari. Sen tar det väl ett tag att få ut den i affärerna. Så ja, det är min gissning.

7. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag tycker mars/april låter lite optimistiskt.. jag tippar på maj/juni!
    Antar att jag ser glaset halvtomt...;)
    Jag rekommenderar iaf GN å det varmaste! Håller med det som skrevs tidigare, väntar man på någon pryl som släpps i tex maj så hinner det lanseras andra som är bättre och släpps några månader senare och sen är det samma visa igen.. :)

Last edited: 19 jan 2012
  8. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Låter ganska realistiskt med Maj/Juni då jag köpte SGS2 11Maj...

9. Pbateman

Pbateman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Skall också köpa ny mobil i April/Maj då min nuvrande abb går ut.Har idag en Desire och vill verkligen inte göra samma misstag som jag gjorde när jag köpte den. Nexusen har vart intressant länge men hör så mycket negativt om den. Så om inte SGS3 blir för mycket försenad kommer det absolut bli en sådan.

10. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Vet inte var ni har hört så mycket negativt om GN, min är helt underbar och så känner nog majoriteten som har den. Har ni hängt i GN-delen här på forumet och sett en del trådar med problem så är det väl inte värre än någon annan telefon eftersom minoriteten som har problem letar sig hit för att skriva om det och söka lösningar medan de som är nöjda oftast inte skriver så mycket om det.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.