GSM nät

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Anwar93, 18 mar 2011.

1. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mitt GSM nät droppas ofta! Vad kan vara problemet? Måste ta ut batteriet och starta om mobilen för att det ska funka igen... :mad:

2. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag antar att du jämför med någon tidigare telefonmodell som hade bättre antenn? Jag bor ute på vischan och har alltid problem med dålig täckning. Jag har testat 5-6 olika telefoner sedan jag flyttade hit och upplever Desire som endast "medelbra" på att fånga upp signalen.

Tappar du signal lika frekvent oavsett var du befinner dig? Jag tänkte föreslå att du skulle testa annan radio men såg att du inte har rootat din telefon och då faller ju det förslaget.

3. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag bor i mitt centrum, min pappa kan ha nät men jag har tomt. Och det faller från full till "endast sos" på en sekund, och då befinner jag mig på samma ställe. Min syster, som också har en Desire, sa att hon upplever samma problem. Fast dock inte lika ofta som jag, så jag tänkte att det kanske var ett allmänt problem. För så kan jag inte ha det, och orkar inte göra en hard reset!!!

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Vilket centrum tänker du på då?

Jag har aldrig tappat GSM om jag inte varit långt ute i öde vildmark eller djupt nere i källarutrymmen (mer än 3 meter under jord med armerad betong runt om) och jag rör mig längs västkusten.
    Min egen källare med armerad betong runt om funkar bra med gsm och gprs (G i displayen) men 3G-täckningen är för svag där nere.

Jag har haft ganska många mobiler, över 10, och jag upplever Desiren som bättre än snittet för dem jag har haft när det gäller att behålla förbindelsen.
    Några Nokia, några S-E, några Samsung, en Siemens.
    Dock kopplar Desiren ner från 3G till GPRS oftare än de andra tycker jag, men jag tycker inte det är något problem för det händer inte så ofta det heller.

5. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Konstigt, centrum är mitt i Uddevalla centrum! Nät kan dö även om jag är ute och går, betong eller inte spelar inte så stor roll! 3G/H får jag enstaka sekunder, sen så återgår den till G även när jag är i Femman (Göteborg). Eftersom att nätet återupptas när jag tar ut batteriet och sätter in igen så måste det ju finnas nät som mobilen kan ta vara på, fast det sker ofta att det bara är ett x över strecken!

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag har inga problem någonstans i Uddevalla, där jag bor!
    Du kan prova att byta simkort, det kan göra susen.