Fråga: GT-I9100G

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av knoj, 9 jun 2013.

1. knoj

knoj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som ny användare av Samsung måste jag fråga följande: Min fru köpte för knappt ett år sedan en GT-I9100G, jag tror att den då hade Android 4.0.3 eller .4 och den hade då en hel de språk att välja mellan. Nu uppdaterade jag den till 4.1.2 med hjälp av Odin. Allt fungerar bra, men nu finns endast tre språk att välja mellan; engelska, kinesiska och koreanska. Jag hämtade filen: I9100GZCLSG_I9100GOZHLSG_CHN från SamMobile (nu ser jag att den inte är för Kies, men Kies känner igen telefonen i alla fall). Igår återställde jag telefonen till fabriksinställning, men den är fortfarande 4.1.2 med endast 3 språk. Nästan genast efter fabriks-återställningen kom ett meddelande om uppgradering, vilket jag tillät.
    Nu är frågan: är det någon som vet var jag skall hämta "rätt" fil för att få mera språk, alltså i princip de europeiska och asiatiska språken? Går det att endast köra in en CSC-fil, så att allt annat förblir oförändrat. Hittade en app, Samsung Galaxy S/S2/S3 CSC, men den fordrar att telefonen skall vara rootad. Tacksam för svar.
    Sålde i förrgår min Lumia 900 och köpte en S2 istället. Som ca. 30 års användare av Nokia (jag är ju från Finland), är nu den eran slut tack vare Windows Phone. Tänka sig, att efter mindre än sex månader var telefonen GAMMAL. Windows har helt "glömt" användare av WP7 och inte lyssnar de på användarnas önskemål, de gör som de tycker (att det är bäst för Windows).