Problem: GT-I9305 hittar inte 4.1.2!

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av sweskinn, 24 mar 2013.

1. sweskinn

sweskinn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Samsung Galaxy SIII LTE GT-I9305 hittar inte uppdateringen Android 4.1.2
    Jag har haft telefonen i en vecka nu, men den säger bara att inga nya uppdateringar finns tillgänliga...
    Det märkliga är att min flickvänns syrra har en exakt likadan men den har hittat och installerat version 4.1.2!
    Har provat både med Kies och trådlöst via mobilen.
    Någon som har koll på detta mystiska problem?
    Har även ett till jävligt irriterande problem, det ljud som telefon avger när man ansluter laddaren samma ljud uppkommer när telefonen ligger fulladdad med kabeln ansluten... som att man tar ut och återansluter laddaren hela tiden...

2. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

snabb fråga!

Vilken operatör du har och vilken har flikvänns syrra???

4.1.2 har släppts för telia och halebop men inte till tele2

När det gäller ljudet försök att kolla om något drar batteri mycket .. det kan vara så att den får ladda hela tiden :)

sweskinn gillar detta.
  3. sweskinn

sweskinn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har Tele2 och hon Halebop.
    Fattade inte först att det skilde mellan operatörerna! =P Ologiskt i mina öron!
    Sen att min vanliga S3 har version 4.1.2 med Tele2 gjorde inte saken mindre konstigt!
    Skönt att veta att det inte är ett fel iaf!
    Ska prova att döda alla processer och rensa ram nästa gång jag laddar luren!
    Tack för hjälpen!

4. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det dumma/konstiga är att 3G/I9300 har haft 4.1.2 sen det kom ut 2012. Sen 4G, TLA (Telia & Halebop) har haft det nu i strax två månader, men COV (Tele2 & Comviq) är fortfarande sega, har inte släppt något - ligger efter helt.