gt p1000 stock rom

Diskussion i 'Samsung' startad av lukiluk98, 22 nov 2011.

1. lukiluk98

lukiluk98 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej jag har en samsung galaxy tab och så skulle jag flasha den och nu har jag inte 3g. är det någon som har gt p1000 stock rom?
    tack på förhand :)

2. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

3. sieri

sieri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har den på datorn, skicka PM ifall du vill att jag delar med mig!

4. windowsoid

windowsoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    jag också behöver stock nordisk rom för p1000. sidan ovan är stängt! kan du dela det också med mig!
    tack i förhand!

5. nimbe

nimbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Sen fråga, men har du kvar din StockRom ?

6. windowsoid

windowsoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag provat stock romen (GB-Stock-Safe-v5) men uppdatering fungerat inte via kies för att romen inte är nordisk,,
    har någon en p1000 från Danmark eller även Norden och han kan göra back-up till romen via KIES och sedan dela denna med oss? jag är så tacksam om någon kan göra detta!

7. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag skulle behöve en stock rom för en tab inköpt på Telia. Min tab har nämligen drabbats av en trasig intern minnesmodul. Det går inte att flasha till data eller hidden. Tittar man på systemloggen när man startar upp i recovery så blir det fel vid initiering av /dev/block/mmcblk0. Just där ska det finnas två partitioner som ska innehålla data och hidden. Om jag nu fattat allt rätt...

Jag behöver flasha tillbaka så mycket som går innan jag lämnar in den på garanti. Sen är det bara att hålla tummarna.

Någon som vet var man kan få tag i en stock rom för en svensk GT? Har letat på samfirmware och xda utan lycka.

8. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

windowsoid: Flashar du GB-Stock_safe-v5 via Kies? Varför kör du inte Odin eller Heimdall? Visste inte att man kan flasha via Kies... Odin och Heimdall lär inte klaga på regioner. Prova Odin.

9. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har nu fått tillbaka min platta från Telia. Den gick till något företag i Ljungby, telecareservice tror jag de hette. De skickade den direkt vidare till Samsung (enligt tjejen på Telia). Samsung la in ny programvara. När jag fick den i handen igår så fungerade den fortfarande inte... Typiskt. Det kommer bara upp "recovery download symbolen" på bildskärmen när man ansluter laddare. Lämnade in den till Telia idag igen. Får se vad som händer nu. Den går tillbaka på backrep som hon kallade det.

Det verkar som Samsung endast blåst in firmware utan att testa att allt gick bra. Konstigt...