Ja, vad tror ni om nästa spel i Rockstars GTA-serie? Vad saknade ni i GTA IV som definitivt bör få plats på GTA V? Vad tyckte ni om trailern? Vad tyckte ni om det förra spelet, GTA IV?
GTA IV hade en väldigt bra story, men friheten som i San Andreas saknades. Ser man på trailern så ser det ut som att vi kommer få denna frihet. Längtar!
Att hela spelet utspelade sig i New York hade jag inget problem med. Njöt mycket mer av GTA IV än av San Andreas. Mycket gjordes nog av den uppdaterade fysiken till fordonen som gör att man ibland bara tar en nöjestur.
Vet inte hur du fick ut det av trailern, GTA 4 var en horribel PC port dock, blir det här mer av detsamma kommer jag nog inte köpa spelet.
Verkligen horribel port, men jag tyckte ändå det var kul att spela. Synd att det var segt som sirap på min laptop trots att jag var en bit över "minimum requirements".
Tja, man ser att det är San Andreas, eller iallafall Los Santos. Folk som cyklar, snabba flygplan, i mina ögon ser det ut som att vi kommer få ta del av detta. Och notera det jag skrev, det ser ut som att vi kommer få denna frihet. Såklart inte säkert dock.
Trailern ger ett mer öppet intryck som San Andreas. Ta till exempel fältet där arbetarna stod och kratta när planet flög över dem. Vad var det för fel på PC-porten? Har precis börjat spela det på PC (PS3 innan) och blev positivt överaskad av grafikskillnaden, vilket delvis beror på upplösningen, men inte bara. Det ni klagar på har kanske blivit patchat?
Ger liv åt denna tråden igen då det dykt upp löjligt mycket info den senaste veckan. Någon som är peppad på den nya trailern på onsdag?
Det är möjligt att det kanske inte kommer nån PC-version alls om jag har förstått det hela rätt. Jag stämmer in i kören som säger att PC-versionen av IV sög gammal get. På pappret skulle jag kunna maxa i stort sett allt utan problem, i verkligheten var det ospelbart på nästan lägsta nivå. Stories from Liberty City eller vad det nu hette fungerade bättre men inte mycket.
Varför R* vill hålla sig till konsoller lär jag inte förstå. Utdaterad (och begränsad) hårdvara. Varför inte göra PC-exclusives? Så man för en gångs skull kan få spela ett GTA som inte är en pinsamt dålig konsollport. GTA IV och Skyrim är två exempel på konsollporter som vid launch och även nu är "bug-ridden".
De kommer nog så småningom när konsollförsäljningen stagnerat. De släpper till konsol (endast/först) eftersom de är ett av de spelföretag som tröttnat på piratkopieringen av PC-spel.
Det är ju inte så att man kan piratkopiera ps3- och xbox 360-spel ^^ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sitter och spelar GTA IV hemma utan problem över huvudtaget, på high, någon var även på very high. Polarna som har i princip likadan dator, sämre hårddisk, bättre grafikkort, laggar det sönder för.. Skulle det kunna vara så att det är så mycket att läsa in hela tiden att min SSD löser den biffen tror ni? Angående GTA V tror jag det kommer bli riktigt tungt, men ska dock köra det på PS3, känns som ett konsolspel imo
Det är ju inte så att det är väldigt mycket jobbigare att göra det till konsol ^^ Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Skulle tro att dina polare inte har uppdaterat spelet. Det laggar satan direkt efter installation, men efter att ha uppdaterat flyter allt bra. Enda problemet är pop-in. So much pop-in... EDIT: GTA V trailer: http://www.rockstargames.com/
Det är klart man kan, men det är lite mer utbrett på PC då det är mycket enklare. Swiftly keyed from my Paranoid
Antagligen för att det ligger mer pengar i konsolmarknaden samt att människor som föredrar att spela på PC håller sakta men säkert på att bli ett utdöende släkte.