Guide: Bättre wifi-signal till imito MX1 - Nu med bilder

Diskussion i 'TV' startad av murak, 3 feb 2013.

1. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Många av android-stickorna som säljs just nu har dålig wifi-mottagning, så även imito MX1. Alla lider inte av detta men för er som gör det kommer här en kort guide på hur du tar ut wifi-antennen ur chassiet för att få bättre signal.

OBS: Egen risk, resultat garanteras ej.

imito MX1

I ena änden finns en liten skruv, den ska bort.

Ta bort eventuellt minneskort och dra försiktigt av skalet.

Kretskorten kan visst skilja sig åt, släng gärna upp en bild om din ser annorlunda ut.

Böj försiktigt kabeln.

Gör en liten passage för kabeln i plasthöljet.

Om allt gått bra kommer höljet att lätt gå ihop igen.

På play store finns ett gratisprogram som heter wifi analyzer vilket man kan använda för att kolla signalstyrkan på nätverket.

GL!

EDIT: Krångel med bilderna, verkar funka nu.

Last edited: 4 feb 2013
  2. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

3. lexan

lexan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Jag gjorde nedan idag men på nått sätt har jag lyckats få sämrewifi signal än förut :-(
    Nån som har nån ide om hur detta kunde hända?

Fredrik

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

4. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Ursäkta sent svar.

Det var ju tråkigt att höra. Vad händer om du stoppar tillbaka antennen i skalet igen? När antennen är utanför chassiet, se gärna till att den inte ligger emot något och att den har mycket luft omkring sig, ibland får man exprementera lite med placeringen för att få bästa resultat. Skriv gärna tillbaka med hur det gått i vilket fall som, kanske kan andra dra lärdom av det.

5. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag vill bara uppdatera tråden och berätta att min MX1 fungerar fint och fortfarande spelar netflix och streamar film från nasen. Sällan har jag varit så nöjd med en produkt med tanke på priset.

Till ADMIN: av någon anledning kan inte jag (jag vet inte hur andra ser tråden) se de flesta av bilderna, det syns bara en liten icon som indikerar att det skall finnas en bild där. Om jag högerklickar och väljer "Öppna bild i ny flik" så syns bilden fint i den nya fliken. Vad gör jag för fel? Är det mitt val av Postimg.org som orsakar det? Finns det någon bättre, gratis tjänst som funkar smidigare för uppladdning av bilder?

Tack!

6. clbas

clbas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vill bara meddela att denna process även fungerar fin fint på Mk802 IIIs
    från 2 pinnar till 4 pinnar.

tipsar även om att använda Wifi Analyzer när man vill hitta den bästa signal styrkan. Ändra i programmet så den uppdaterar signalstyrkan så ofta som möjligt för att enklare kunna se sina ändringar när man flyttar enheten, bara några cm kan ge stor skillnad. när bästa signalstyrka är funnen och man inte är nöjd då kan man bygga en antennförstärkare av Mat-folie gör den skålformad och sätt den bakom ca 10 cm från antennen och rikta in den mot stickan/ antennen.