Guide for dummies

Diskussion i 'Allmänt' startad av robboten, 30 jun 2009.

1. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Sitter och försöker att få någon form av uppfattning om vad man ska göra om man nu vill ha root eller market osv på sin magic. Jag har ägnat timmar åt att försöka lista ut vilket som är "det senaste", bästa osv. Det är verkligen en djungel om man nu inte redan är helt insatt i det hela. Det snurrar av superhero, ion, roger, daldroid och andra för mig obegripliga namn.

Så, jag önskar därför att någon/några kunde hjälpa mig (och säkert fler) genom att skriva någon form av guide för hur man ska bete sig. Helst skulle jag önska att den var i typ en trädstruktur, typ:

telefon
    magic g1 hero osv
    | | |
    builds, alt....
    |
    för/nackdelar/problem
    |
    hur göra/wiki
    |
    vad kan gå fel? vad göra då?

så man kan se lite snabbt vilka alternativ man har och vad det innebär.
    Inser att det är en ganska stor grej, men jag kan iaf önska... :)
    Om någon vill hjälpa mig att luska men inte orkar skriva, länka i denna tråd till aktuella delar på forumet eller liknande så kan jag kanske börja iaf.

2. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

3. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Bra ide.. Jag har funderat på att börja skriva något sånt i wikin.. Jag fick ju min telefon bara för några veckor sedan och tar lite att sätta sig in i allt tills man får reda på hur allt hänger ihop. Men ett tips är ju som alltid: våga fråga.. Ös på med frågor i forumet så ser vid vad som behöver finnas med.

Jag kom på en lämplig rubrik..
    "Hacka din Android för dummies" :)
    Visserligen.. Men att roota är bara en lite del av kakan.. Dessutom är det inte lätt att följa den utan veta alla begrepp.