[Guide] Hur du lägger till ett hotmailkonto

Diskussion i 'ASUS' startad av sparven89, 17 aug 2011.

  1. sparven89

    sparven89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ohoj kamrater!

    Har sett flertalet personer som har haft problem med hotmail och TF. Så jag tänkte passa på och visa hur ni skall bära er åt för att få ordning på det hela.
    Jag kommer börja med att lägga upp den lösning som fungerade utan några som helst problem för mig.



    Steg ett:
    Gå in på Epost appen och inte gmail appen.

    Steg två:
    Gå in på kontoinställningar...
    Längst upp till höger > Kontoinställningar.

    Steg tre:
    Du bör nu ha fått upp information som ser ut som något liknande här under.
    [​IMG]

    Steg fyra:
    Klicka nu på alternativet "Lägg till konto" som finns längst upp till höger.

    Steg fem:
    Fyll i din konto information (notera att jag har tagit bort mitt lösenord samt mailadress i exemplet här nedan).
    [​IMG]


    Steg sex:
    När du sedan har skrivit in mailadress och lösenord så bör detta ske (se nedan)
    [​IMG]


    steg sju:
    Om allting har gått vägen så kommer du sedan att komma vidare till denna vy (se nedan)
    [​IMG]


    steg åtta:
    Ställ in kontot som du nu vill ha det (om det ska vara push, hur många dagar tillbaka som skall synkas o.s.v.) för att därefter klicka på "nästa".

    steg nio:
    Nu behöver du bara vänta på att kontot skall synka ner de mail som du har på ditt hotmailkonto.



    Det var nog allt (bortsett från några självklara steg, så som att gå tillbaka till vyn för att kolla mail).
    //sparven
     
    Last edited: 17 aug 2011
  2. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  3. kanor005

    kanor005 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funkar inte! Kommer fortfarande fram till om jag ska välja pop3 imap eller exchange, och ingen av de
    funkar
     
  4. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ingen av de här på forumet har uttryckt att de har problem med det du skriver om, det handlar om pop3 osv. Det du skriver om är den enkla delen det vill säga att man ska skriva in sin epost vilket jag tror att alla kan. Dock om någon skulle få problem med detta i framtiden så kan denna guide vara bra.
     
  5. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    När jag fick min platta i början av sommaren var det bara att fylla i sina kontoinställningar och pang-boom så funkade det. Inget krångel alls! :)