Problem: Gul rand mitt i skärmen :(

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av lotta_johansson, 8 apr 2012.

1. lotta_johansson

lotta_johansson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått ett gult sträck i mitten av min skärm, lodrätt. Det är skitirriterande. Den syns inte om skärmen är mörk i bakgrunden, men om skärmen är ljus/vit så syns den. Vad är det för fel? Nån som har haft det så med på sin samsung (eller nån annan mobil?) Går det att fixa till, det borde väl gå på garantin? Har ju bara haft den i ca 3 månader.....Så surt!!!

2. lotta_johansson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det går på garantin. Jag har lämnat in min för gula fält på displayen.

Om du har någon verkstad i din närhet som kan ta garantiärenden så är det att rekommendera, jag brukar använda mobilbyrån i sthlm, tar bara några dagar innan de fixat luren. ¨

Nu senast (februari) lät jag ÅF skicka den till anovo, (stort misstag) har inte fått hem den än...

4. lotta_johansson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, så detta är nåt som andra råkat ut för med? Jag har köpt den på netonnet, skickat efter den. Men vi har netonnet i Ullared som vi bara har nån mil dit.....Kan lämna in den där då? Om dom lagar den så.....jag går inte miste om en massa som jag har i min mobil? Vad beror den gula randen på?

5. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Allt du har på telefonen försvinner sannolikt när de reparerar den, de brukar ofta nollställa den och uppdatera till senaste mjukvaran (även om det inte behövs).

Om du lämnar in den på netonnet så kommer de förmodligen skicka den till Anovo ändå.

Så du kan ju ringa netonnet så kanske de kan ordna en returlapp till dig, då slipper du betala portot och åka långa sträckor i onödan.

Vet inte vad de gula fälten beror på, men det sitter i hårdvaran. Det de gjort när de fixat problemet är att byta hela skärmen.

När iphone 4 släpptes så var det snack om gula fält, och då påstod man att det hade något med hur man satt fast digitizern eller något, och att det skulle gå över med tiden... men jag vet ju inte om det stämmer