gul tint på low bright

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av adriancool08, 25 februari 2011.

1. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ja vad gör man nu då... sjukt störit att den är gul istället för blå som jag hade på min samsung galaxy... den ser ju förfan pajj ut på lägsta brightness

vafan luren är 1dag gammal... inte fan ska någon till usa som jag känner :(...

hur är era lurar?

jag har 2.3.... får ingen OTA för 2.3.1/2/3 ....

Last edited: 25 februari 2011
  2. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

om telefonen bara är en dag gammal kommer säkert problemet lösa sig. min var förfärligt gul i början, men efter en två veckor var den som min halvår gamla sgs. vet inte varför skärmarna är gula i början, men gissar på "inkörningstid"

3. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det är helt enkelt så att färgtemperaturen på skärmarna mellan Galaxy S och Nexus S skiljer sig åt. Galaxy S har en kallare skärm (egentligen varmare, men högre värme ger mer blått och sterilt ljus och därför brukar man vända på de två betydelserna) och Nexus S en varmare (gulare).

Uppdateringen i 2.3.3 ändrar färgvärmen på Nexus S. Det kanske är något trådskaparen skulle uppskatta.

Det är förresten ingen inkörningstid på skärmen utan det är bara era hjärnor som anpassar sig (precis som när hjärnan anpassar den upplevda vitbalansen vid lysrörs- och led-ljus). Kan vara bra att veta. :)

orava gillar detta.
  4. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2.3.3 minska det gula för mig... men tkr min SGS var skönare i färgen... men men :P hoppas google gör något åt detta i nästa version för många som har klagat hehe

5. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

klart att elektroniken har någon sorts inkörningstid, det är ingenting jag inbillar mig.