Problem: Gula fläckar längst ner på skärmen och skärm "tryckkänslig"?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av vic, 9 apr 2012.

1. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gah! Haft min One X sen den 3/4 och varit sjukt nöjd. Upptäckte dock alldeles nyss det som syns (knappt, skyller på min desire-kamera ;) ) på bilden. Två gula fläckar i vardera nedre hörnet... Vet inte om de varit där hela tiden men de är i alla fall inte resultatet av någon yttre påverkan på skärmen då den under typ hela sin levnadstid legat snällt med skärmen uppåt.

Problem nummer två är att min skärm verkar vara "tryckkänslig" (duh, men ni fattar nog hur jag menar) på höger sida, den nedre halvan. Trycker man precis på kanten mellan skärmen och ramen så blir det svart/flimrigt, precis om det blir om man trycker på en datorskärm (särskilt gamla tft-skärmar..). Har alla så? Känns tveksamt. Man behöver inte trycka jättehårt för att fenomenet skall uppstå även om man får trycka liite hårdare än när man bara pillar med mobilen vid vanligt användande.

Ska jag DOA eller? (det är väl inga problem att göra 1 vecka efter man fått den?)

2. Qunt

Qunt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sony Xperia S har samma problem. Tycker att du ska DOA

3. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag hade nog DOAt den. Åtminstone för "tryckkänsligheten".

Det där med gulheten. Hur ligger det till igentligen? Har läst något om att detta kommer försvinna av sig självt efter ett tags användning?
    Någon som vet detta?
    Har precis nu faktiskt märkt att min med är en "gulaktig" nyans fast längst hela nederkanten. Detta syns tydligast när man skall skicka tex sms, alltså mot riktigt ljus bakgrund.

Ser nästan lite "smutsig" ut längst nederkanten. När de tre prickarna/menyn ligger där syns inte detta då den listen precis täcker denna gula ton.

Vidare syns det ej mot någon annan bakgund än ljust vit.

Tillägg: Min är alltså en smutsigare/gulare myans av gul längst med hela nederkanten där "menylisten" sitter när den är akiverad. En jämn färg, inga punkter, knappt synligt. Fasen tror jag kan leva med det men vore intressant att se vad ni säger!

Last edited: 9 apr 2012
  4. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har hört att det kan vara lim etc och vid närmare eftertanke så uppstod nog detta efter att jag igår kväll laddat ner och provat att spela på luren för första gången (dvs den blev varm). Är det något som försvinner av sig själv?

Ang det andra - att den flimrar som en gammal tft om man trycker på en viss plats, är det något som någon annan har erfarenhet av?

5. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ehm, kan ju uppdatera lite och konstatera att de gula fläckarna är helt borta nu... jävligt märkligt. Undrar vad det är för något iaf? Lim som blir varmt och syns av ngn anledning? o_O

6. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

det där med tryckkänsliget får du doa finns många andra här som har det problemet. vart någon skrev till htc och fick svart att det ska doa´s

7. dannee

dannee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

finns det någon app man kan köra för att hitta tryckkänsliga problemet lättare med? jag tycker att jag upplever med att den är tryckkänslig ibland men vet inte om jag kanske inbildar mig

8. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men gud förbannat :( redan doat den första jag fick (30 min efter jag gick från affären var jag tillbaka) pga döda pixlar...... Du vet inte var det svaret fanns ngnstans? Jag menar det verkar ju inte vara ett stort problem om det inte blir värre (men man vill ju inte chansa)..

9. mangomannen

mangomannen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    jag har doat en lur pga gula fläckar, imorgon doas den 2:a pga "hoppande"(nervös) display...

10. adde34

adde34 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Finns det nån chans att det försvinner efter ett tag ?