Problem: Gult lager över hela skärmen!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Katanken, 15 maj 2012.

1. Katanken

Katanken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

När One X släptes var jag en av de första att få en. Lyckan var total!
    Skärmen var fin och felfri.. I några dagar i alla fall. Sedan uppträdde en röd/gul fläck längst nere i vänstra hörnet på skärmen. Förutom denna fläck var färger, svärta och vithet på skärmen perfekta.

Doa:de den och fick en ny som INTE hade någon fläck längst nere i vänstra hörnet. Kanon tänkte jag!
    Använde den några dagar och fick sen se en polares One X. "Vad nu??" tänkte jag. Min skärm ser jätte-gul ut jämförelse med hans telefon. Kort förklarat, det som skall var vitt är vit-gult och det som skall vara svart är gul-svart.

Så gick tillbaka till affären där jag köpt den ihop om att få en ny icke gulaktig HOX. Fick en ny. Samma FEL! Är nu inne på min 9onde telefon och alla har detta gulaktiga filter över hela skärmen. ORKAR INGET MER NU!
    Har kontaktat HTC (Nästan skällt ut dem). Det enda de säger är att testa göra en reset på telefonen eller om möjligt, uppdatera den så KANSKE det gula försvinner.. Jävla arroganta sk**svar om man frågar mig!

Någon som vet vad problemet kan vara??

Är det mjukvarurelaterat eller är det så att HTC medvetet har lagt in något slags filter i skärmen? (av någon oförklarlig anledning??)

HTC kommer ALDRIG någonsin få mig som kund igen om de inte tar av locket och "erkänner" vad bakgrunden till problemet är med dessa gula skärmar..

2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det verkar användas åtminstone två olika skärmar med olika färgtemperatur på olika exemplar. På xda-developers finns det ett antal trådar om gula/varma vs blå/kalla skärmar på HTC One X, och det verkar finnas fördelar och nackdelar med dem båda. Här har du en sådan tråd.
    Någon nämner bland annat följande om den gula/varma:
    Det kanske kan vara en tröst, om det nu stämmer? :) Vissa har också påstått att färgtemperaturen har justerats (till att vara mindre gul) i uppdateringen till 1.29, så om du inte redan har gjort det så kanske det kan vara idé att uppdatera.

3. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det låter inte så bra - jag valde själv HOX för att slippa de där överdrivna färgerna som en amoled-skärm har. Gillar att min HOX har så naturliga färger och en neutral vit skärm som varken är gul- eller blåaktig.

4. mb-dape

mb-dape Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Har själv stört mig en del på att färgerna överlag och speciellt det vita är väldigt gulaktigt. Syns jättebra om man jämför med en annan telefon, t.ex. min HTC Titan har (i mitt tycke) mer neutralt och kanske lite kallt vitt.

Det är väl en smaksak, men själv gillar jag inte den varma gula tonen riktigt, displayen ser ju lite "inrökt" ut jämfört med andra telefoner. Men man vänjer sig väl.