Problem: Gyrosensor / skärmrotation problem

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Cepehjulet, 18 jul 2013.

1. Cepehjulet

Cepehjulet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har S4ans sensorer sagt upp sig.

Vill inte alls reagera på skärmrotation, varken vid spel, kameraläget eller vid en enkel visning av en bild / film.

Har hittat 3st olika ställen där man kan slå på/av skärmrotationen på är på överallt.

Kört Samsungs självtest på sensorerna via servicetesten man får fram genom att ringa *#0*# , och resultatet blir FAIL.

Har även gjort en fabriksåterställning utan resultat.
    Skärmrotationen slutade bara funka från ena dagen till den andra. Stendöd. Har alla senaste uppdateringarna. Sista kom i morse på ca 55 mb.

Någon som varit med om liknande? Tips???

Mvh

2. Gasse

Gasse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har levt med samma fel i snart två månader. Riktigt irriterande.
    Har inte orkat lämna in den för då blir man ju utan telefonen i upp till 10 dar.

Men jag har iallafall provat mig fram till en lösning som funkar typ lite då och då..
    Att rensa minne i RAM-hanteraren några gånger, samt att starta om den kan få
    alla sensorerna att komma igång igen. Men det håller kanske en dag, sen slutar det
    att fungera igen.
    Jag misstänker att det är ett mjukvarubaserat, så att blåsa om den med typ Vanilla Android när det kommer ut en stabil rom funderar jag starkt på.

Verkar inte heller som detta är ett vanligt problem eftersom det inte skrivs så mycket om det.

3. Droid_266

Droid_266 Guest

Hej nu har jag ett liknande problem min telefon visar alt upp och ned, började med det idag helt plötsligt.

Någon som hört eller vet vad man kan titta på?

Samsung säger som vanligt att man ska fabriksåterställa och om inte det fungerar så blir det service :ehm:

Mvh.

4. Droid_266

Droid_266 Guest

Min började fungera av sig skälv några dar efter mitt inlägg.

Men nu har den börjat strula igen och dessutom har sensorn som ska släcka skärmen när man ringer flippat ut igen.

Har haft den på repperation för två månader sen och bytt just den sensorn men det verkade inte hålla nåt vidare.:ehm: