Problem: Hackande bläddring

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av palmbergt, 8 okt 2013.

1. palmbergt

palmbergt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min skärm hackar när jag drar ner resp upp vid bläddring av sidor oavsett vilken app jag är inne i. Exempelvis Facebook, här inne i forumet via browsern eller tapatalk.
    Blir nästan ohanterligt att läsa!
    Startat om mobilen, stängt ner alla appar men det är fortf likadant :mad:
    Har ni också likadant?
    Spelar inte heller någon roll om jag sitter via wifi eller mobil nätet

Skickat från min LG-D802 med Tapatalk now Free

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Har inget lagg, testat att fabriksåterställa?

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 558
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det är inte något energisparande på? Tänkte om det begränsar prestandan

LG G2

4. mr_tompe

mr_tompe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Skulle också föreslå en fabriksåterställning och se om det hjälper.

5. zztop007

zztop007 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 589
    Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med

MINA ENHETER

Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Fabriksåterställ, jag Kör nedklockat i 1.4 och det går som smör.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2

6. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok tack för svar. Då kommer nästa fråga eftersom jag kommer från IOS. Hur backar jag allt data innan fabriksåterställning? Måste jag ladda om varje app igen?

7. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Ett tips är att inte återställa backuper om du har ett problem. Chansen är att du återställer felet igen.

8. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo det förstår jag, men tänkte att jag installerar upp den tom och testar. Funkar det ok så lägger jag på backupen och hoppas att det bara var tillfälligt. Blir det knas med pålagd kopia igen så får jag börja om med att lägga på app för app för att se om det är just en specifik som strular. LG's egna backup app borde väl funka den som finns installerad?

9. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har nu gjort en fabriksåterställning, valt att endast koppla tillbaka mitt gmail-konto så att jag ser mina appar i google play. Jag har inte läst tillbaka någonting, inte ens valt att uppdatera de färdiginstallerade google-apparna som jag får förfrågan om.
    Men till frågan; om ni går in i google play, klickar på Mina appar pch väljer Alla.
    Sedan scrollar ni upp och ner...alltså ni drar med fingret lite 'halvsnabbt' och släpper så att den scrollar av sig själv några cm....laggar det ingenting för er då?
    Jag tycker jag ser att den 'hackar' sig fram...inte jättemycket men definitivt synligt.
    Jag har inget direkt att jämföra med eftersom jag haft iPhones i alla år med små skärmar så där finns inget direkt spelrum att scrolla en längre bit.
    Kanske får ta mig till en butik som har en G2 framme och öppna upp google, göra en sökning och se om den laggar likadant som min när man scrollar upp/ner bland sökresultatet.

10. sgte

sgte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Där inne ska det inte lagga någonting på en G2. Laggar inte ens på min gamla S2 där, och knappt ens på min ännu äldre X10 mini.

11. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok, tack för svar. Får hugga några vänner imorn med andra androidenheter för att se hur det ser ut för dem. Vet att någn har en LG Optimus G, en har en S4 och en xperia.
    Flyter det för dem så blir det att lämna tillbaka min G2 och be om en ny för då är det något knas med min.

12. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Om jag drar till så att den flyger neråt när jag släpper fingret så hackar den till lite för att den inte hinner ladda in bilderna fort nog.

13. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok, det kanske är normalt då.
    Läste ett omdöme på Prisjakt och han skriver precis som jag känner.
    "Köpte mig en vit i en Teliabutik.
    * Jag upplever microlagg.
    * Är bortskämd med en AMOLED skärm från min gamla S2:a och responstiden är sämre på denna, den har eftersläpningar vid scroll osv."

14. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

kan microlagg avhjälpas med kommande uppdateringar eller är det 'kört' så att säga?
    På en high-end mobil som har prisats för sin skärm och snabbhet så ter sig det märkligt att den laggar vid scrollning oavsett i vilken app man är.
    Som en jämförelse:
    Om jag skickar iväg en puck 10 m på en helt nysoppad isbana så ska den bara glida fram tills den stannar.
    Min 'puck' beter sig som att det låg små sandkorn varannan meter efter banan som gör att pucken 'hickar till', men fortsätter tills den stannar efter 10 m.
    Tycker det är ganska stort irritationsmoment faktiskt.

15. qwertaser

qwertaser Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Förstår inte hur någon kan få denna lur att ens uppvisa tillstymmelse till lagg.

Gick in i Play och klickade mig fram till "Bästa Gratis Spel". Kan dra ner i ett svep från 1-80 utan att det hackar till något alls.

Jag kommer från en iPhone 4s och den telefonen känns som den har Parkinson i jämförelse med denna lur. Är galet nöjd med hur allt flyter.

16. palmbergt

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jo drar jag snabbt ner så att sidan kommer från toppen till botten så ser jag inte det. Men det beror ju på att scrollningen går fort.
    Det är om jag bara touchar upp eller ner med fingret så att den sveper kanske 5-10 appar i fönstret. Då laggar det så att det är störande. Likaså i browsern eller om jag browsar mailen.
    Märker inget annat lagg som att svepa mellan skärmarna, öppna/stänga appar mm, då är den snabb som satan.
    Men tyvärr laggar den så fort jag browsar ner/upp oavsett program.
    Ska åka imorn till MediaMarkt och jämföra deras demoex de har samt andra mobiler.

17. nyberabb

nyberabb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ni snackar lagg, jag byter upp mig från en xperia arc, förväntar mig något liknande som när jag bytte bil förra året, lfa 156 95:a Golf 2012

18. jhorn188

jhorn188 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jag bytte från en Arc, är som natt och dag, en helt annan telefonupplevelse. Allt är så mycket bättre!

Tycker inte att den laggar normalt sett. Vid ett par tillfällen har jag haft lite "microlagg" men inget som sker hela tiden eller i alla appar...

19. stinky06

stinky06 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har också upplevt detta... kommer från en Iphone. det är ju inte "lagg" utan mer oflyt hehe. Telefonen är ju super snabb i övrigt.

Alla är likadana, beror nog bara på hur folk upplever det.

Jag har kollat detta på: Elgiganten, Telia, Mediamarkt, The phone house, Telenor och Tele 2. (vi har dom i samma köpcenter ich) så har inte suttit och åkt runt ;)

Slutsats: ALLA telefonerna hade samma micro "lagg" vid scrollning. testade även en htc one och den hade också lite av detta.

20. joese

joese Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hemnets app ger upphov till lagg vid scroll av alla bilder för ett objekt på min G2. Men antar att det är appen det är fel på!

Sent from my LG-D802 now Free