Hackande spotify via bluetooth

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av KoktGrus, 8 jun 2010.

1. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade en hero för ett tag sedan, med den hackade spotify när jag körde det via bluetooth in i bilstereon... sedan körde jag sedan en nokia E72 några månader och därigenom funkade spotify via BT utmärkt! Nu kör jag en desire och samma fenomen som med heron uppträder...

Fungerar ett tag, men sedan kommer det ett hack då och då, det tystnar någon sekund... När jag kom hem utanför huset och desiren fick nys om sitt wlan så la bluetoothen av helt och hållet...

Självklart kör jag all musik från "offline playlists"...

Någon som stött på detta problem?

2. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du wifi påslaget? Vet att det kan ställa till problem med Bluetooth.

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Spotify kräver mycket processorkraft (känns som att senaste versionen rullar på bättre nu) och bluetooth är riktigt kasst implementerat på Heron så det tar också en väldans massa kraft så telefonen storknar.. Borde ju va bättre gjort på desiren och jag satt här och hoppades på att det skulle fixa sig med uppgraderingen av Heron.

Jag brukar iofs köra Spotify och bluetooth headset och jag tycker det funkar hyfsat, hackar till lite ibland men aldrig någon längre tid, men att försöka surfa samtidigt känns ju rätt hopplöst..

På min nokia N85 märktes det inte heller skillnad om man kör bluetooth eller inte, HTC/Google verkar inte ha implementerat det lika duktigt.. Okej på Heron då allt va rätt nytt men de borde kunna fixa till det när alla andra kan..

Last edited: 9 jun 2010