Hackig skärm på tab 1.01 ? Kan det vara möjligt

Diskussion i 'Samsung' startad av drgregur, 23 sept 2011.

1. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag åkte till media markt igår för att testa galaxy 10.1 för att se vad man får om jag nu köper den. MEN till min förvåning märkte jag att den lagga ordentligt i "huvudmenyn" när jag bläddra mellan skärmarna. ALltså pinsamt hackigt, tänkte att det var någon i minnet så jag bootade om den och provade igen men samma sak, och då testade jag två st som satt brevid varann.
    Jag gick bort till Motorola Xoom och Sony's nya platta.. det var som dag och natt när jag provade dessa. Rullade på RIKTIGT mjukt inga problem alls. Så nu blev man jäkligt osäker om man vågar köpa en Samsung, enda fördelen där var väl vikten.

Kan det verkligen vara så att Samsung släppt en "kass" programvara? Skulle bli förvånad då. Och det fanns inga speciella widgets på skärmen som "tyngde" ner.

Någon som upplevt samma problem?

2. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Min flyttar på hur fint som helst. Butiks ex kan bli ganska misshandlad ibland .

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag har inget lagg alls på min.
    Det kan ha varit så att det rullade en gammal ouppdaterad rom på dem?

Du kollade inte vilket kompileringsnummer de hade?

Jag vet om att det kan bli trögt med vissa widgets eller levande bakgrunder.
    Men som du sa så var det inga speciella sådana.

Man skall inte lira på en demoplatta i en butik. Det kan ha hänt mycket konstigt med dem.
    Testa att gör en fabriksåterställning på en om du har möjlighet.

/qsec

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

4. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har samma erfarenhet. Jag har en Samsung Galaxy Tab 10.1 och den laggar en hel del när man växlar mellan hemskärmar eller bläddrar bland programmen, medan en Xoom som jag prövade i butik flöt på betydligt bättre. Har dock inte gjort någon noggrann jämförelse mellan typ av bakgrunder och liknande som möjligtvis kan förklara skillnaden. Men det var mitt allmänna intryck under en kort stund i butik.

5. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Största skillnaden mot Xoom är att den har 3.2 som ska ge ett bättre flyt genom hela systemet, framförallt hemskärmarna menyer mm.

6. jonas9000

jonas9000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade detta lagg på min skärmen. Då gjorde jeg en fabriks återställning, under inställningar. Och den blev som en ny platta, allt flyter fint. Kan vara några inställningar som gjorts i butik, av någon lirare.

7. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Idag var jag in till expert och provade en samsung platta.. samma där, Hackade. Testade att dra bort en del widgets (som verkar ligga som standard från start) så det nästan bara var ikoner kvar (typ som ipad) och då flöt det på lite bättre. På Xoom'en la jag till en del widgets och tyckte då att även den började få lite jobbigt OM jag tok bläddra på den.

Skulle vilja göra en factory reset på en modell för se om den blir som "ny".

Känns som man för göra lite mer research och kolla på tuben för se vad flera tycker. Sitter det separat grafikchip i galaxyn?

8. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Paddan har Tegra2-grafik.
    Min skärm laggade när jag hade en live background. Lagget upphörde när jag bytte till en fast. Jag har fått för mig att detta kan lösas när plattan får Android 3.2.

9. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Provade en på mediamarkt idag. Hade senaste rom med touchwiz, var hopplöst hackig... denna hade dock livebakgrund..

Får en på posten från telia på måndag, är dock inte så orolig då de flesta inte verkar ha problemet, sen vet jag ju vad livenakgrunder gör, även min s2 hackar en del med livebakgrunder..

10. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Återkom och skriv vad du upplever. Verkar vara hackigt när det finns widgets som slussar fram information på skärmen, typ väder,mail,aktie...

11. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Av nyfikenhet åkte jag idag tillbaka till media markt och testade att factory reset'a enheten. OCh efter det så flyt skärmarna mycket bra! Måste varit något som tyngde ner maskinerna. Lagga inget efter det. Intressant!

12. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ja det laggar på majoriteten (om inte alla) 10.1er. Därför skaffar man ADW launcher och plattan flyter bättre än ipad2 på 1minuts ansträngning.

drgregur gillar detta.
  13. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Eller så flashar man senaste XXKI1, fan vad den flyter, har försökt ett tag att få den att bli slö men inget verkar rå på den :) stoooor skillnad från tidigare versioner

14. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ja självklart. Men om man inte vill roota så klarar man sig mer än galant med adw.

15. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Man behöver inte roota för att flasha XXKI1. Går utmärkt att flasha den via odin och köra den som den är. Och det är inte bara i launchern som det är bättre flyt. Med det inte sagt att adw är dåligt :-)

16. floordust

floordust Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    S24

MINA ENHETER

Telefon:
    S24
    Min SGT 8.9 flyter på som smör!

17. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

PÅ denna stod detta i info: Grundversion:2.6.36.3 root@DELL157 #1, Android-version: 3.1

18. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Har den släppts officiellt nu? Recension! :)

19. floordust

floordust Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    S24

MINA ENHETER

Telefon:
    S24
    Den har släppts här i Taiwan. Hade 10.1 i några dagar men bytte snabbt in den mot en 8.9. Har testat flera paddor som t.ex. Xoom, Archos, iPad m.m. och kan säga att 8.9 är mindre och smidigare än dem alla. Efter att ha använt 8.9 kommer jag aldrig mer titta tillbaka. Den är wonderbar! Den är en grymt kompakt, väger nästan ingenting och är skön att hålla i. Man behöver inte heller ha Arnolds bicepsmuskler för att hålla den med en hand. Bra byggkvalité, läcker, detaljrik skärm och inga knasigheter än så länge.

20. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    floordust: ah nice, tackar. (sorry om jag snodde tråden). får kanske bli en sån sen. Synd att den kör Tegra bara.