Problem: Hade CM11, skulle byta till LiquidSmooth - CM11 ligger kvar och jäklas

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av jahadu, 15 okt 2014.

1. jahadu

jahadu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok så tjejen tröttnade på sin telefon och en ny rom kan ju göra underverk. Jag är HTC i benmärgen men läste på lite, och det funkade bra tills nu.

Började med att roota och lägga in clockworkmod touch. Funkade fint.
    Flashade CM11, och där tog jag tyvärr en nightly, kanske därför batteritiden är avskyvärd, telefonen startar om ibland och hon är allmänt missnöjd.

Ja, men då tänkte jag LiquidSmooth såg trevlig ut (har någon bättre förslag så kör hårt, jag är verkligen idel öra). Lägger in senaste Liquidsmooth unified för hennes i9505 på sd-kortet, kör en factory reset och dalvik reset, och flashar:

Rommen
    Lämplig gapps
    PoKernelv2.5-jflte-kernel-8-21-signed.zip

Det sistnämnda har jag inte en susning vad det är, jag sa att jag åker och köper en ny lur till henne om det skiter sig. Är PoKernel ett måste, och flashas den på samma sätt som gapps och själva rommen? Nån speciell ordning?

Telefonen startar med liquidsmooth animationen, den ber om pinkod (här, i just det här läget kommer jag åt filerna på tfn för att lägga in nya roms via usb), men efter pinkod force close'ar nån cyanogenmodkomponent, om och om och om och om igen, jag kommer inte förbi det.

Jag vet inte vad jag ska göra, har varit nära att mounta och formatera /firmware och dylikt i clockwork men törs inte riktigt. Vill bara få bort allt som har med CM11 att göra, det är ju den som stoppar nya rommen från att boota klart.

Jag har grava problem med heimdall och adb (att få kontakt) men jag slipper ju sideloada över filerna eftersom det funkar över usb tänker jag. men vad vet jag. tacka vet jag htc.

Vänligen hjälp en jahadu ikväll...

bonusfråga: är s4 lte en lättbrickad telefon?

Last edited: 16 okt 2014
  2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag hade nog flashat in senaste officiella (hämta från t ex sammobile.com) via Odin och sen fabriksåterställt den och sen testat med Liquid Smooth igen.

3. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Gör som pryltokig säger. Sen tycker jag personligen att CM11 är riktigt bra. Välj senaste SNAPSHOT så får du en stabil rom

4. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Har du formateras SYSTEMET i Recovery? Factory Reset räcker inte.

Det som gäller är

Wipe Data / Factory Reset
    Wipe Dalvik Cache
    Wipe Cache
    Format System (Nu har du inget system)
    Format Data

Man kanske inte behöver göra vissa men jag har gjort så hela tiden när jag flashat
    annan ROM och ALDRIG haft fel på telefon.

Många brukar skippa i att formatera och då händer det sånt.

Nu kan du flasha ny ROM....

OMEGA V39 är att föredra mycket bättre batteritid