Hadtigheten på nedladdning pendlar

Diskussion i 'Samsung' startad av dieselmagnus, 25 juni 2014.

1. dieselmagnus

dieselmagnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en note 10.1 gamla ver. Nu på sista yiden när jag använder utorrent och laddsr ned så pendlar min nedladdningshastighet enormt. Från 1, 5mbit till 3kb. Har telia med telua smart. Thompson gateway. Har öppnst port 6881 och gort en mappning enl telias forum. Samma torrent på datorn get dtabil hadtighet och likaså på 4g. Har kört bredbandskollen och ligger på 14mbt ned och 1 upp. Blir galen. Har gjort en reset och har formaterat sd kortet.

Last edited: 25 juni 2014
  2. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har även resetat routern innan jag gjorde min portmappning. Testat med app och port 6881 är öppen. Provat med min tab 2 10.1 också. Samma problem.

Last edited: 25 juni 2014
  3. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Du säger att det är stabilt med datorn, kör du den via WiFi med eller via kabel?

Om du kör via kabel med datorn så lutar det åt att det är det trådlösa som är problemet eftersom du tycks ha liknande problem med både Note och Tab 2 om jag förstår rätt.

Beroende på hur du bor kan det ju vara så att någon i din närhet nyligen kopplat in en ny WiFi sändare som stör den du har. Det är inte direkt ovanligt.

4. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Datorn går trådlöst. Nja inga sändare här. Bor i glesbyggd och har bara pensionärer till grannar

5. SEW995

SEW995 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag vet av egen erfarenhet att koppla ner och sen koppla upp Noten mot wifit gjorde Susen på min. Varje morgon gjorde jag detta. Skillnaden var stor, om jag inte startade om var Max 5 mbit/s. Så testa om det kan funka.

6. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska testa detta