Hälp Generalras!

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by DR_Gonzo, Aug 26, 2010.

1. DR_Gonzo

DR_Gonzo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att jag testat lite med en ny rom gjorde jag en recovery bara för att testa. Och nu har jag inget nät och jag får inte kontakt med datorn via usb....

Misstänkte att det kunde vara radiomjukvaran som spökade och la in en ny rom på SDkortet. Samma sak där ingen mottagning.
    Med USBkabeln i så laddar bara luren den kommer inte upp i datorn.
    När jag försöker gå in i recoveryn med USBkabeln i så står det röd text och fail på slutet.
    När jag försöker toggla mass storage i recoveryn så står det att den hittar en fil som heter sdcard/update.zip. Men säger att jag ska komma åt sdkortet via datorn ändå... men icke.

Är det bara att använda luren som brevpress i fortsättningen eller?
    WiFi fungerar så jag har ju en surfplatta iaf...

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

3. DR_Gonzo

MINA ENHETER

Jo det hade säkert fungerat men jag får ingen kontakt via USB alls. Inte på nått sätt...
    Recoveryn är acers egna 1.6 och den jag har flashat är LCR 1.4

Jag såg nu att det inte spelar någon roll om jag har SIMkortet i eller ur den frågar inte efter PIN kod med kortet i.

Last edited: Aug 26, 2010
  4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

5. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser att du använder Acer 1.6, men under din avatar skriver du 2.1. Kan du flashat fel radio? Typ 1.6 radion på 2.1 OS.

6. DR_Gonzo

MINA ENHETER

Så här ligger det till: Jag körde in 1.6 och den fungerade, gjorde recoveryn på den, sen körde jag in 2.1 och laborerade lite med den. Sen skulle jag testa att köra recoveryn och det var då det sket sej. Sen dess har jag inte fått kontakt med nätet eller via USB. Varken med en flashad 2.1 eller med recoveryns 1.6.
    WiFi fungerar dock.
    Drivrutinerna har jag.
    Fråga mej inte varför jag gjorde som jag gjorde jag är ny på detta och hade ölat vid tillfället. En så kallad "FUI" (Flashing under the influence)

Edit: Nu funkar det! Jag flashade en ROM och då funkade allt helt plötsligt. Men vissa problem kvarstår fortfarande. Men vi kan ta dom här om ni vill hjälpa till: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4052&page=11

Last edited: Aug 27, 2010