Hämta apps från android market

Diskussion i 'Allmänt' startad av zofo, 28 mar 2010.

1. zofo

zofo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Fick hem min Samsung galaxy Spica i fredags och har registrerat mitt google konto,

har däremot stora problem med hämtningen av appklikatiner från android market.

har testat genom WiFi men det står "hämtningen misslyckades"

Hur sjutton ska man göra?

Har googlat lite och folk säger att man först ska logga in via 3G, men hur fasen väljer man isåfall att göra detta?

Skulle vara mycket tacksam för hjälp!

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är godkänna villkoren som du kan behöva göra via 3g. Det är dock inte alla som drabbas av det så har du kommit in i Market och godkänt så är det nog inte problemet.

Det är enkelt att använda 3g. Om du har klickat i använd mobila nätverk i inställningarna så är det bara att stänga av wifi så kopplar den upp sig via 3g. Men tänk på att om du inte har ett data abonnemang så kan det bli väldigt dyrt.

3. zofo

zofo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, jag har ju som sagt kommit in i market men när jag ska hämta program så står det "hämtningen misslyckades" , men inte varför.

Klickar jag på butiken utan att ha loggat in på ett WiFi står det att ett nätverksfel har inträffat och man får gå tillbaks till föregående skärm (startskärm)

4. iak

iak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Kommer du åt något annat via 3g?
    Om inte kolla APN-inställningarna

5. zofo

zofo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Har googlat lite och folk säger att man först ska logga in via 3G, men hur fasen väljer man isåfall att göra detta?"

Från min första post...

Om jag helt enkelt går och klickar på butiken utan att göra nånting så kommer jag ej in, det står då att det är nätverksfel

6. iak

iak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Om du stänger av trådlöst nätverk på telefonen kommer den att använda 3G eller 2G beroende på vad som finns tillgängligt för att koppla upp sig.

Testa att öppna webbläsaren när du inte har WiFi på och se om du kommer åt data annars får du kolla att dina APN-inställningar.
    Inställningar som funkar hittar du här https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar

Last edited: 29 mar 2010
  7. zofo

zofo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fixat via apn inställningar. tack alla! fan att det ska vara så svårt ibland