Hämta information från app till dator

Diskussion i 'Allmänt' startad av Rallan, 15 jul 2011.

1. Rallan

Rallan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår kväll tappa jag min xperia play i backen. Dumt gjort då touch funktionen sluta funka helt. Kan inte göra nått med skärmen. Dock visar den vad den skall och lyser som den ska. Alla hård knappar funkar utan problem, men det är sjukt svårt att använda en touch mobil utan att kunna klicka på skärmen.

Problemet för mig är att jag har lite information jag hade behövt ha ut ur telefonen innan jag lämnar in den på lagning. Denna information är inte sparad på SD-kortet som annars hade varit smidigt. Det är dess utom så att jag måste öppna en app för att komma åt de.

så min fråga är om man kan öppna appar via datorn och usb sladd på nått sätt? eller spara appen så jag kan installera samma app igen när jag får tillbaka mobilen?

2. Hellis

Hellis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Med my phoneexplorer kan man göra backup på appar också.
    Men jag vet inte hur det fungerar med att återställa en backup till telefonen.

Sen kan det hända att du behöver en klientapp på telefonen som du får på något vis ladda ner från market

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Lite googlande på "remote control android" föreslår t.ex. https://code.google.com/p/android-vnc/ fast det verkar lite krångligt och möjligen osäkert om det går att installera så här i efterhand.

Tänk på att det antagligen inte räcker att göra backup på själva applikationen utan du måste få med dess data också.

4. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Är inte adb pull rätt svar här?

Sent from my Nexus S using Tapatalk