Hämta installerade appar

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Reconnnn, 9 apr 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Hej

Är det någon som känner till något sätt att få tag på vilka appar som är installerade på telefonen? Detta är mest en fundering och kanske en framtida widget där man ska kunna söka efter appar som är installerade och kunna starta dem från widgeten. Jag vill mest veta om detta är möjligt och om någon vet hur. Vill inte börja med ett projekt som inte går att genomföra eller som redan finns. Om det är någon som tycker detta är en bra eller dålig ide så är det också intressant att veta.

//Reconnnn

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det går, läs lite runt , kolla några andra app som är open source och gör detta redan

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag har sökt runt lite ska vara ärlig det var inte så lång tid men kom inte på några bra sökord några förslag?

4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag lyckades hitta en sida som beskrev hur man gjorde det var väldigt enkelt. Finns det något intresse för en sån här widget? Som kan fungera lite som finder på iPhone. Med nån sök ruta och en lista mad appar och kanske även kontakter?

5. ZiP

ZiP Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja visst är det väldigt mycket samma sak enda skillnaden enligt mig är att den inte blandar in webresultat vilket kan ses som både bra och dåligt. Och att den alltid visar alla appar så du kan scrolla fram dem. Jag vet inte det kanske är en ganska onödig funktion. Jag har mest funderat på om det va möjligt. Och det visade sig vara och det var dessutom väldigt enkelt. Tror dessutom den hade blivit snabbare om med en app som inte blandar in webresultat och där all info redan är framtagen.

7. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag skulle vara väldigt intresserad av en sån app. Börjar bli lite svårt att hitta i mobilen snart så det skulle vara perfekt.
    Dock så vet jag ingenting om hur man gör den...

8. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag använder Apps Organizer för att sortera mina program. Men det är kanske inte vad du söker.

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ne inte riktigt min ide är typ en widget med ett sökfällt överst sen en lista med alla appar under sen kanske underst 5 knappar som motsvarar serier med bokstäver som man kan använda för att söka med istället för tagentbordet om detta hade gått snabbare. Jag kommer nog inte ha tid att utveckla det på några veckor men om någon är intresserad att starta redan nu så kan den personen få det lilla jag redan gjort.

//Reconnnn

10. tippo

tippo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som ett jobb för klassen PackageManager, fås tex. mha PackageManager pm = context.getPackageManager().

-Johan