Fråga: Hämta ut Sony z eller inte?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av donuts, 2 dec 2013.

1. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

La en order på en sony z från cdon i förra veckan, för priset på 3300 kr, och kändes som en mobil som passar mig. Har för närvarande en HTC one mini som känns allmänt seg, och blir väldigt varm efter bara 10-15 m surfande, så pass att den upplevs som obehalig. När jag har läst mer i denna tråd om sony z blir jag något skeptiskt. Tex verkar det vara många som fått sin mobil spräckt av att ha den i fickan, och problem med att glaset lossnar. Samt underpresterande kamera. Så skulle uppskatta ett ärligt svar, är Sony z värd 3300 kr? Kommer den hålla mer än några månader, är varsam med mina mobiler.

2. knut_jr

knut_jr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har haft min sedan den kom ut. Har den i fickan. Inga konstigheter eller backstycken som far bort, släpper.

Sent from my C6603 using Tapatalk

3. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hej,

Köpte min Z för ett par månader sedan när redan Z1 började dyka upp i massmedia.

Efter att använt den dagligen och läst tester på såväl den som Z1 så är jag fortsatt 100% nöjd med mitt val!

Den är både den snyggaste och den bästa mobil jag haft så här långt.
    Inga problem alls faktiskt. Och jag tycker kameran tar riktigt bra bilder under normala förhållanden. I riktigt mörker får man hålla på och trixa lite med inställningarna ibland....

Mitt råd - köp! :)

4. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

En bra lur. Jag har haft den sedan den släpptes. Alltid lös i fickan. Dock inte i bakfickan. Det innebär att jag aldrig suttit på den.
    Jag har inte haft några problem alls med den trots att jag drabbats av en ovana: jag spolar av den med lite diskmedel då den blivit för kladdig.
    Kameran är helt ok. Den har ju en stor fördel. Den är ju alltid med.

5. schakis

schakis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

funkar bra att sitta på även fått nån smäll av stockar liten repa i orginal plastskyddet bara..
    Det enda som jag inte gillar är den låga volymen

6. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Kameran ger livliga färger vilket jag gillar men det blir tyvärr ganska korniga bilder. I mörker eller sämre belysning är det riktigt dåligt tyvärr. Min har också släppt där bak men orkar inte lämna in den. Den fungerar ju som vanligt dock är den inte vattentät längre... Lagg och seghet är den helt förskonad från så jag är riktigt nöjd med den! Tog bort splitterskyddet, tycker det känns mycket bättre utan gummi på ;)

7. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Största problemet med Xperia Z som jag sett är att den har ett fabriksdisplay skydd på ifrån början när man får den. Plockar du bort det skyddet så ryker garantin och den är inte längre ceritifierad för att klara vatten efter det.

Problemet med displayskyddet är att de är i plast och de repas lätt. Sedan så suger displayskyddet till sig fett som jag vet inte vad. Min polares Xperia Z är helt smetig och även om han torkar av den ofta så hjälper de föga.

Jag skulle rekommendera dig att köpa ett fettavvisande vanligt displaysskydd ifall du köper luren så du kan skydda de fabrikslevererade skyddet.

8. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

Hämtade ut den och är väldigt nöjd, skärmen känns naturlig,visst något dåliga vinklar men ej något som stör mig
    Kameran känns helt okey, slår iaf HTC mini men den är inte riktigt lika skarp som iPhone5.
    Det enda som jag har hittills stört mig på är placeringen av högtalaren.utseendet på tangentbordet påminner om x10.men fungerar utmärkt att skriva på.
    Dock var det lite synd att cdon inte skicka med en dockstation trodde den följde med alla sony z
    Sen är den väldigt snygg! :) har den vita

9. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Tangentbord - byt omgående till något bättre!
    Dockstationen - aldrig använt, ser inte vad den hjälper till med.....

Grattis till en Z.

(Obs var i telebutik igår och de erbjöd mig att hämta ut en helt ny Z1 - efter att ha fingrat lite på den kom jag fram till att min Z var både snyggare och trevligare att pilla på!)

10. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Dockstationen är ju väldigt bra. Slipper fippla med luckan o trycka i kabel vid laddning. Trodde också den följde med alla..

11. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Problemet är att den inte fungerar om man har skal på mobilen och om man dessutom skall ladda sitt bluetooth head set så måste man plocka bort sladden ut laddstationen istället.....

12. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Ja med skal så förstår jag. Jag kör utan.