Hejsan. Köpten en tab förra veckan och det är en kul liten leksak. Men nu vill den inte koppla upp sig på mitt trådlösanätverk längre, den stannar vid Hämtar Ip adress. Jag har bland annat startat om router, tab, återställt routern till fabrikt inställningar, tagit bort all form av kryptering och lösenord så nätverket stått helt öppet med får fortfarande samma fel. Någon som har någon ide om vad man skulle kunna prova härnest ?
Kanske du behöver skriva in TABens MAC Adress i routern som tilllåten för koppling till internet? och välja i routern en fast IP adress för TABen.
Nätverket är inte låst på Mac adresser så det borde inte behövas. men ska helt klart testa tt ge tabben en egen Ip adress. Det som är konstigt är at det bara slutade funka förrgår Men skam den som ger sig !
Hmmm, jag har varken behövt skriva in MAC adress eller fast IP nummer och det fungerar hos mig utan problem, du kanske behöver fabriksåterställa TABen, det kanske har blivit något fel på interna inställningar i TABEN, jag kör med WPA/WPA2 kryptering och har 52 Mbps.
Lite kul detta. Min tab tappade också anslutning med wifi igår, hittar nätverket men står bara och tuggar och försöker ansluta. Har inte haft några som helst problem med wifi tidigare, både hemma och övriga ställen har den anslutit direkt tidigare
Var min tanke också, så har börjat rensa upp Edit: Sådär ja, nu gick det igång. Avinstallerade några apps/uppdatering. Satte den i flyplansläge och slog på wifi. Det sist nämnda har jag testat tidigare utan resultat, så det hade nog ingen betydelse nu. Dessa apps Avinstallerades då de installerades igår eller fick uppdatering. Ebay Blackxeth icon pack Wallpaper set &save Antennas Mini Squadron
Jag tror inte det, jag har endast tagit hem 1 app. Men ska se om jag kan göra en backup idag och fabriksåterställa den.
Prova nu uteslutningsmetoden installera en app i taget och vänta 24h mellan nya installationner, så får du se vilken av dem som blockerade Wifi, jag skulle gissa på Antennas appen som orsakade problemet.
Jag har dessa 3 installerade. Alchemy premium. Facebook for android. Gmail. Men ska som sagt se om jag kan göra en backup och fabriksåterställa tabben när jag komer hem ifrån jobbet.
Tabber är nu fabriksåterställd och har inga problem att komma ut på det trådlösa nätverket här hemma.