Problem: Hämtningen misslyckades - Omdirigeringsfel

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jocKing, 2 aug 2011.

1. jocKing

jocKing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag är en ny androidanvändare, en nöjd sådan med en SGS2 :cool:. Har ändå stött på ett litet problem då jag nu börjat "pimpa" luren.

När jag försöker ladda ner .zip filer (till Widget Locker) fungerar nedladdningen inte, får felmeddelandet Hämtningen misslyckades - Omdirigeringsfel. Jag har även försökt ladda ner teman via just Widget Locker men inte heller det fungerar. Däremot kan jag manuellt överföra .zip filerna via datorn med USB utan problem och på såvis kan jag ändra tema.

Postar i detta forum i och med att jag kör SGS2 och tror att det kan vara hårdvarurelaterat? Har även använt sökfunktionen men inte hittat nåt :sealed:

Tack på förhand!

2. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ladda ner dolphin så får du ner zip filer utan prob

3. jocKing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret, men det gick fortfarande inte att ladda ner zip filer. Får leta vidare efter lösingar...

Edit:

Hittade en lösning: i Astro ska man bocka i rutan för enable browser downloads, därefter kunde jag ladda ner .zip filerna med Opera, däremot inte med standard webbläsaren eller dolphin.

Tack för hjälpen ändå!

Last edited: 2 aug 2011
  4. dave2k

dave2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga på samma tema. När jag laddar ner "sliders" i widget locker via Dolpin. Så kan jag inte hitta dem sen när jag försöker byta slider. Är det någon som vet om det ligger en default mapp dit allt laddas ner och om man kan ändra den pathen då så att widget locker kan hitta de nya nedladdade slidersen?

5. jocKing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Om jag förstått frågan rätt så bör svaret vara att de sparas (ska sparas) under /mnt/sdcard/data/com.teslacoilsw.widgetlocker/themes

6. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER