"Hämtningen misslyckades"

Diskussion i 'Allmänt' startad av pjw, 9 jun 2010.

1. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej, jag är ny här och tar mig friheten med att inleda forumkarriären med en problemställning. Jag kör en Huawei u8220, Android 1.5, inte "rootad", kontantkort med Tele2 och det mesta funkar relativt bra.

Förutom att jag inte kan ladda hem vissa program från Butiken (dvs Market). Jag skulle gärna vilja installera t.ex Retro Camera, men jag får felmeddelandet "Hämtningen misslyckades" VARJE gång jag försöker. Jag har testat både med 3G och med Wifi. Jag har sökt efter andra trådar här på forumet och testat vad som står i dessa. Jag också testat ALLT som står här:

http://www.google.ru/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=2c0fe2bff2d6c352&hl=en&start=40

Jag kan ladda hem det mesta i butiken men just Retro Camera (och en del andra apps) funkar bara inte. Och, nix, det är inte appen det är fel på - jag har en polare som laddar hem den utan så många problem (fast han kör en HTC). Finns det någon lösning här? Eller ska jag strunta i butiken och fixa mina appar på annat sätt? Eller: iPhone nästa? :mad:

2. minork

minork Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

... ingen lösning. Men jag har samma problem. Började för ett par dagar sen. Har kunna ladda ner program och uppdateringar hur bra som helst både när jag hade 1.5 och sen jag uppgraderade till 2.1. Sen bara slutade det att fungera. Har Telia.

3. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

4. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Flera problem ikväll. Nu kan jag inte hämta vare sig Handcent SMS eller Chomp eller Poke A Mole eller BreakTheBlock eller Blow Up..."Hämtningen misslyckades". Jag lyckades hämta Papi River dock. Vad är problemet? Otroligt opålitigt och buggigt.

5. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Du har slut med lagringsutrymme i telefonen kanske? Avinstallera några andra applikationer och testa igen.

6. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Provat med att starta om telefonen ?

Provat med att hämta över WLAN istället för 3G ?

7. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nix, jag utrymme kvar och problemet kvarstår även om jag avinstallerar, Jag avinstallerade FXCamera och nu kan jag inte hämta hem det igen - det blir bara (guess what...): "Hämtningen misslyckades".

8. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Som jag skrev överst: jag har testat allt detta. Många gånger dessutom.

Igår kunde jag hämta hem Vignette demo, men nästan inga andra appar går att tanka hem. Nu kan jag dra hem program från SAM/Slide me dock. Märkligt.

Slutsatsen är att Googles Market är en av de sämsta produkterna jag skådat, i synnerhet då man står helt utan support (någon som testat att få kontakt med Google?).

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Känns dumt att ens fråga men du har väl startat om telefonen?

10. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Frågan ställdes två våningar upp i tråden. Svaret är: självklart, många gånger.

11. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Edit: när du startade telefonen första gången, hade du då skrivit in ditt gmail inlogg eller hoppat över det? Jag har nämligen gjort det sist jag flashade och det visade sig att det var där felet låg.
    Testa gör en fabriksåterställning så dina uppgifter rensas och logga in sen direkt när du startar.

ö. anledningen att jag gjorde som jag gjorde är att jag inte hade ngn datapaket på mitt abbe, så försökte hoppa över och logga in på wifi sen.. tydligen är det inte så det ska gå till..

Last edited: 13 jun 2010
  12. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Här hänger jag inte riktigt med...Jag hade inget gmail- och/eller google-konto första gången jag startade telefonen. Det skaffade jag efter en dag eller två. Och det har jag sedan kunnat logga in med utan problem. varför detta skulle påverka möjligheten att ladda hem saker från Butiken begriper jag inte? Jag kommer ju åt Butiken och kan ladda hem vissa appar (oftast de som är små - de som ligger på över 1 mb går inte överhuvudtaget oavsett hur jag kopplar upp mig).

Kan du tydliggöra vad du menar så är jag tacksam!

Mvh, pjw