Händelse raderas inte i Google calender

Diskussion i 'Hero' startad av JDS, 12 aug 2009.

1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har suttit och testat hur bra det funkar med kontakter, mail och kalender på min Hero och hur väl den synkar mot google.

Det mesta funkar klockrent och går väldigt snabbt men har stött på ett irriterande problem:

Ifall jag skapar en händelse i mobilen, låter den synka emot google så att den även syns i google celender på datorn och sedan raderar den i mobilen så ligger den kvar på datorn.

Ifall jag istället raderar den ifrån datorn så försvinner den däremot snabbt och smidigt i mobilen. Det spelar ingen roll ifall jag tvingar fram en synkning av kalendern, den ligger kvar i datorn ändå.

Är det någon inställning i mobilen eller i mitt google konto som kan påverka detta? Eftersom mobilen kan lägga till events i min kalender så borde den även kunna radera dem eller finns det några rättigheter man kan ställa in eller mer detaljerade inställningar kring synkningen. Kan ju även tillägga att det funkar utan problem att rader ett mail ifrån mobilen.

Last edited: 12 aug 2009
  2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

har du testat att vänta lite längre innan du kollar på datorn? hos mig funkar det som det ska nämligen. ibland tar det lite längre tid innan google har uppdaterats om jag raderar från telefonen, även om jag tvingar fram en sync.

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har nog tetstat det 5-6 gånger och har inte funkar någon gång. Nu har jag väntat nästan 2 timmar och händelsen ligger fortfarande kvar. Skapade du händelsen på mobilen när du får det att funka?

Kollade runt lite i forum och problemet diskuteras även på googles egna hjälp forum, tyvärr utan att hitta någon lösning:
    http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=2a463f281b97c06b&hl=en

Frågan är ifall det är ett Hero eller ett Android problem eller ifall det bara är någon inställning som skall ändras.

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

För mig funkar det mer eller mindre direkt, jag kör iof magic och någon halvgammal rom.
    Testade att i datorn lägga till en kalenderpost och den dök direkt upp i mobilen. Valde sedan att tabort den i mobilen. Kollade i kalendern på datorn och såg att den låg kvar. Väntade ytterligare ca 30 sekunder och gjorde refresh, då var posten borta.

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Testade att göra exakt samma sak på min Hero. Posten dyker upp på Heron precis som den skall men när den raderas i mobilen så försvinner den inte i kalendern på datorn. Frågan är ifall det är ett Hero problem eller något annat!?

Kan någon annan med Hero få fram samma fel?

6. Foolish

Foolish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma fel, har inte tänkt på det dock då jag inte har börjat använda kalendern mycket ännu. Dock så skulle en lösning på problemet inte vara helt fel.

7. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har problemet att det jag lägger till i Mobilen inte läggs över till Google Calendar när jag syncar.. däremot tvärtom så går det bra.. tips på vad som jag missat!?

8. entoke

entoke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste välja en annan kalender än telefonkalendern när du lägger till eventet, antar att du har en kalender med typ ditt namn eller nå sånt det fick jag med mitt google konto på hero romen jag kör iallafall (har en magic med jachero romen).

edit:
    kollade och jag hade 3 kalendrar i min en med mitt namn, en som hette my calendar och en som hette outlook. Jag tror att my calendar bara ligger kvar i telefonen och antar att outlook syncar med outlook.

Last edited: 12 aug 2009
  9. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Dooh... känner mig lika dum som homer.. det var precis som du skrev, jag lade in allt i My Calandar (Mobilen) och inte Gmail Calandern. Tack för det snabba svaret ;)

10. entoke

entoke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nemas problemas.

testade när jag skrev förra posten här att ta bort en post från kalendern på telefonen och den är fortfarande kvar på datorn. Antar att det är en bugg i hjältens kalender, nån som vet om man kan få in den vanliga google kalender appen och få bort htc's app från en hero rom? Det är det enda jag ogillar med denna rom just kalendern, gillar den som var på standard magic romen mer.

11. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Verkar som om det är ett Hero problem för i Magicen går det finemang.

12. padth

padth Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem. En sökning på Google visar att det verkar vara relaterat till just Herons kalender. Och inte mycket att göra åt.

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har fått svar ifrån HTC:s support och de har bekräftat att det är en bugg. De vill ha mer info ifrån mig så de kan gå vidare.

14. padth

padth Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har de någon gissning om när det kan vara fixat?

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

De har återskapat problemet men som vanligt så vill de ha alla siffror man kan tänka sig ifrån mobilen för att skicka vidare.

Detta är min första HTC Mobil så jag har inte en aning om hur snabba de är och ifall HTC brukar släppa småfixar eller ifall man måste vänta på en större uppdatering innan buggar fixas.

XDA kanske fixar buggen före HTC, vet inte hur duktiga de är men med över en miljon användare varav 200.000+ är aktiva så är de ju rätt så många :)