Händer inte mkt

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av mahainternationalab, 15 augusti 2011.

1. mahainternationalab

mahainternationalab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det känns som det händer inte mycket när det gäller denna telefonen, konstigt, trodde att d skulle bli mer händelse

Lmessii gillar detta.
  2. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Vad menar du? Ska det hända något eller? :P

Last edited: 16 augusti 2011
  3. mahainternationalab

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag menar att nya saker till telefonen, eller mkt snack om telefonen, är det inte många som har köpt den eller?

4. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Verkar inte vara många som köpt den kanske. Eller är den så fulländad att ingen har något att tillägga :-P

5. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

tror den är fulländad faktiskt :P Men uppdateringar återstår bara

6. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller med om att uppdateringar saknas, skickade ett mail till LG om när gingerbread kommer, svaret jag fick var bara att dom inte har sätt ett datum ännu. Hoppas den kommer snart då Ice cream sandwich är på gång.

7. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja, en uppdatering hade suttit fint. Saknas ju en del. Undrar om den lär komma innan CM7 släpps? För den börjar ju närma sig.

8. mahainternationalab

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag är faktiskt nöjd med 2.2, har inte emot den, telefonen rullar snabbt och smidigt, vad skulle 2.3 göra ?

9. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tja. Där är små missar i LGs 2.2. Jag är väldigt nöjd. Men tex. var är fm radion?
    Hårdvaran finns där, men saknas i mjukvaran. Kanske inte så viktigt.
    Nu köpte jag ju denna från att ha haft en htc innan. Och där är lite som kanske borde tweakas på LG om man jämför. Skulle gärna se en snabbare kamera. Men stora hela så är jag väldigt nöjd.

10. mahainternationalab

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo jag kan tänka mig, jag köpte min för några dagar och jag är nöjd, blir lite yr av 3Dn men är mkt nöjd, det flyter på ändå att det är 512mb Ram, jag trodde faktiskt att telefonen skulle ha lite mer men som sagt nöjd, det ända är för ja vill ha senaste versionen är telefonen är inte billig och den är inte gammal modell så det bör ändå att ha senaste versionerna men vi får hoppas att det kommer mer än 2.3

11. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    En hel del av tystnaden beror på att telefonen inte hårdlanserats, troligen för att SGS2 kört så stenhårt och i USA är LG O3D inte släppt än, sedan lite tystnaden före stormen, när CM kommer och så lär det öka mer, pga TI har släppt all sin källkod till chipsetet är O3D lite av en moddares dröm, CM har redan fungerande 3D och radio m.m. något som inte hade varit möjligt utan den koden (eller iaf väldigt svårt och tidskrävande).

Och som LG lagt upp släppen så verkar EU & Asien varit nästan som beta testing, tror det kommer bli mer ljud om denna telefonen efter den släpps i staterna.

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

12. mahainternationalab

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hur tror ni om telefonen, tror ni att den kommer få mer än 2.3 ?

13. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Garanterat, folk verkar tro att LG gett upp på telefonen när den inte ens är släppt i hela världen än, specifikt då på USA marknaden som troligen är den största av dem alla.

Vet inte vad som hänt med folk men de verkar tro att tillverkare kan göra en ny telefon på 5min och konstant pushar ut nya mobiler varje 10min, det kommer ofta en del variationer men deras värstingar kommer 1gång per år, kanske 2st på ett år som LGs men då är det för att man kör på olika produktionslinjer för att testa vad marknaden vill ha och oftast är de ganska lika i prestanda.

Sedan utvecklingskostnaden för en telefon är troligen inte så liten, speciellt inte LGs som både O2X och O3D har helt nya chipset för mobilmarknaden, speciellt O3D versionen som dessutom har 3D grejerna m.m.
    De måste göra igen de pengarna och släpper de supporten på en telefon för snabbt så resulterar det i två saker.
    1. Färre köper telefonen i längden.
    2. De som köper telefonen förlorar förtroendet för företaget och nästa telefon blir då inte en från samma tillverkare.

(Förhoppningsvis gör de inte samma miss som HTC, som drog ut på saker i evighet och sedan fick för sig att låsa sina telefoner utan att tänka på vad det kostade i fråga om folk som köper deras telefoner, för även om Magic och Hero var låsta från start så det faktum att de gick att låsa upp relativt lätt gjorde att de levde mycket längre)

Support tiden på en telefon borde ligga på runt två år för de flesta företag, det är ungefär så länge de flesta sitter med sina telefoner (bindningstider brukar ligga där omkring) och under den tiden måste du se till att försöka hålla kunden nöjd, LG speciellt som försöker slå sig in på High-End marknaden med O2X och O3D måste se till att göra nya kunder nöjda. Dock kan man räkna med att det tar ett tag, är det något företagen är sega på är det att uppdatera mjukvaran, därav kör man custom ROMs ;) Vore intressant att se ett företag som faktiskt gjorde som t.ex. CM gruppen och satte en utvecklare som mer eller mindre körde heltid på en telefon, enda problemet de har med det är iofs att testing m.m. måste vara noga men samtidigt tror jag de skulle vinna på det i längden.

En stor anledning för mig iaf att jag valde O3D över t.ex. SGS2 var att möjligheterna för utvecklingen på O3D är enorma pga att Texas Instruments tillhandahåller all källkod till deras chipset, något som ingen annan tillverkare gör (AFAIK) så även om LG tappar bollen med O3Dn så kommer troligen CM leva länge på den och fungerar väldigt bra :)

Mr_Snarl gillar detta.
  14. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon som vet releasedate för O3D i USA, det är klart att dom inte börjar släppa uppdateringar först dom har lanserat klart telefonen, glömde helt bort att USA inte fått O3D ännu.
    Skönt att Sverige för en gångs skull får något före USA :)

15. mahainternationalab

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sant, det är skönt att dem är före USA, tänkte fråga en fråga mellan, om man lägger apt fil o mobilen, var kan man hitta den, måste man ladda ner program som man kan titta runt i lgn filer m.m?

16. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    RadioShack says "we have just been informed by AT&T that the LG Thrill 4G be delayed until Sunday, September 4.

Tredje skjutningen på en månad typ, skulle varit i början av Aug, sedan mitten, sedan slutet och nu i början på Sept, kan ha och göra med mjukvaran, att de gör en 2.3 med radio ^^
    Kan oxå ha att göra med leverans problem efter ekonomiproblemen samt att SGS2 lanserades så extremt hårt världen över att de vill vänta tills hypen runt den mattats av lite mer.

17. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Hur menar du?
    Om du laddar ner något från nätet hamnar det i download mappen, du måste ha en filhanterare för att hitta dem då, jag kör med Astro File Manager, fungerar kanon :)

18. mahainternationalab

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo det är det jag menar, om jag överför en apt fil från datorn till telefonen, men tack ska testa programmet.

19. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det händer verkligen inte mycket på O3D forumet. Är det för att de få som köpt denna telefon inte orkar vänta på uppdatering och har gjort sig av med den?
    Har sett hur mycket problem 2X har, och att alla skriker aldrig mera LG!
    Men O3D verkar inte ha lika mycket problem.. eller är det för att vi är färre ägare?

20. borelis

borelis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Skickade detta till LG norden sverige idag.

Hej LG.

Undrar vart den utlovade GB uppdateringen är till min telefon.
    Under all kritik att den inte kommit när nu ICS lanseras. Kom nu inte med något undvikande svar att du inte har den informationen. Antingen är LG ett helt inkompitent företag som inte ska släppa telefoner eller så får jag ett bra svar.

Ser att era försäljningssiffror går neråt gällande telefoner. Inte så konstigt med omstartande telefoner, och brist på kommunikation från er. Tyvärr upplevs ni som nonchalanta och oseriösa runt om på nätet. Det svar jag får kommer sättas upp på såväl XDA forum och swedroid forum.
    Gör nu ett försök till att lyfta förtroendet till era kunder.

MVH: Johan

HenrikLundqvist gillar detta.