Hänger sig efter flashning :(

Diskussion i 'Hero' startad av ExCeed, 6 maj 2010.

1. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Hej på er. som jag skrev i Villiantråden tidiagre, funkade inte "lägg-på" knappen som den skulle igår efter att jag flashat in nya 5.5 romen.

Så jag beslöt mig för att wipe:a allt och flasha in den på nytt idag.
    MEN! Nu när telefonen bootar upp för första gången, hänger den sig!
    Den går förbi HERO loggan, "HTC quitly brilliant" och HERO loggan med android som vinkar utan problem, men hänger sig efter ett tag, när den kommit till den blinkande HTC loggan (det ser ju ut som om ett ljus drar över bokstäverna och helt plötsligt så stannar ljuset på en av bokstäverna).

Det är inte första gången jag flashat in en rom, så att jag gjort nått fel är väl uteslutet, men dtanke på att jag gjorde precis som igår och dset funkade då.
    Har testat att wipe: allt och installerat på nytt, 4 ggr nu, tom att flasha in Villian 5.4 men samma sak dör, fast där hänger den sig när "stroboskpet snurrar runt.

Little help please?

2. cyborg

cyborg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testat att flasha en annan rom, om det fungerar kan du testa att flasha om villian romen. Det brukar jag göra om den hänger sig eller så använder jag min nandroid backup.

3. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Tack.
    Har just dragit in nandroid backupen och testar att dra in romen igen. Jag är lite orolig att wavesecures avinstallations skydd strulat till det trots att det inte ska spela nån roll om man wipe:ar hela rasket och drar in en ny rom. Har ju några olika försök kvar så jag återkommer

4. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Sådär, det löste sig. Det visade sig att wavesecure och dess avinstallationsskydd lågg och spökade på SDkortet. när jag väl formaterat det, funkade allt.