Problem: hänger sig efter jag återställt till stock

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av spyvingen, 13 aug 2012.

1. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Använde mig av den klistrade tråden för att återgå till stock från cm9 men efter detta gjordes har massa appar börjat hänga sig. Den låser sig så att bilden på skärmen är kvar men den svarar inte på knapptryckningar, förutom att hålla inne power typ 5-10 sekunder.

Detta problem hade jag inte ed cm9 eller innan jag bytte från stock första gången.

Har givetvis gjort en reset när jag tillbaka till stock. Nån som vet vad det kan bero på?

Det är inte heller bara en enstaka app utan tror jag fått detta fel i mins 10 appar och det bör ju inte vara en slump.

2. RaJ

RaJ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Tjena!

Har du prövat att göra factoryreset? Om du inte vill köra detta direkt så råder jag dig att tömma cachen för specifik app, för att se om detta hjälper.

Har du gått tillbaka till original fw också? Eller du köra med en custom?
    Ett tips är att följa denna http://galaxys3root.com/galaxy-s3-unroot/how-to-unroot-galaxy-s3-i9300/. Den är enkel samt väldigt bra!

3. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Gjorde reset med mera och det var en väldigt massa appar som jag har haft innan. Men jag hittade omega nu så jag ha kört in den då har jag fördelarna med samsungs mjukvara men även möjlighet att plocka bort de saker jag inte gillar med samsung har inte haft detta problem sedan jag la in omega iaf :)

4. RaJ

RaJ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ett tips är att ladda ner mobileOdin/flash och köra en JB leaken! Riktigt bra grejer. Men kör in #2 då. #1 har batterydrain-buggen i sig och allt blir som det tidigare stadiet med S3:an. Annars så rekommenderar jag att du kör exakt som guiden jag tipsade om tidigare - lägga vikt på att köra factory reset direkt samt hålla tummarna för att den officiella releasen av JB lanseras den 29:e ;)