Problem: Hänger sig, går inte att start m.m

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av SirBira, 21 december 2012.

1. SirBira

SirBira Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej.

Lämnade in mobilen på lagning av mikrofonen för ett tag sen, när jag fick tillbaka telefonen så har de uppdaterat från 4.0.3 till 4.0.4 utan att fråga mig och nu hänger sig telefonen helt slumpmässigt, ibland när man ska skriva sms, ibland när man surfar osv.. Men nu är det även som så att när jag ska "starta" telefonen från viloläge så är den helt svart, ingenting händer överhuvudtaget och jag måste ta ut batteriet och starta telefonen igen, ibland funkar inte ens det.

Vad är problemet? är det 4.0.4?

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Pröva rensa Cache eller göra en fabriksåterställning genom att gå in i "Recovery" som du når genom att:

1. Stäng av mobilen
    2. Håll in volym upp + hemknappen + powerknappen

OBS. Fabriksåterställning tar bort det mesta utom bilder, musik etc.

3. SirBira

SirBira Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det verkar som "swype" var problemet, det hängde sig alltid i samband med att "tangentbordet" var uppe, bytte tillbaks från swype till vanliga skrivbordet och det verkar funka bra nu. Dock så verkar det vara två separata problem då den delen med swype är fixad, då återstår bara problemet med telefonen när den inte ville starta från viololäge / även när den var avstängd och inte gick att starta på ett tag. Kanske jag provar fabriksåterställningen du tipsade om, om det händer igen.
    Tack för ditt svar btw

4. Xerzocx

Xerzocx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Citat:

Ursprungligen postat av Arbu11

Pröva rensa Cache eller göra en fabriksåterställning genom att gå in i "Recovery" som du når genom att:

1. Stäng av mobilen
    2. Håll in volym upp + hemknappen + powerknappen

OBS. Fabriksåterställning tar bort det mesta utom bilder, musik etc.

Det verkar som "swype" var problemet, det hängde sig alltid i samband med att "tangentbordet" var uppe, bytte tillbaks från swype till vanliga skrivbordet och det verkar funka bra nu. Dock så verkar det vara två separata problem då den delen med swype är fixad, då återstår bara problemet med telefonen när den inte ville starta från viololäge / även när den var avstängd och inte gick att starta på ett tag. Kanske jag provar fabriksåterställningen du tipsade om, om det händer igen.
    Tack för ditt svar btw

-------------------------------------------------------------------------------

Har samma problem med att den går inte att starta upp från viloläge. Mobilen är helt ny.
    Har inget SD-kort.
    Har kollat så har dom senaste uppdateringarna.
    Har provat med fabriksåterställning.
    Har rensat cache.
    INGEN skillnad.

Är det 4.0.4 som verkar mindre lyckad? kan man tvinga in 4.0.3 på en mobil som är född med 4.0.4??

Tacksam för hjälp!

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Du skulle kunna flasha till en äldre Android-version med hjälp av Odin 1.85 och rom-filer från Sammobile, men eftersom att den är HELT ny så skulle jag lämna tillbaka den och kräva en ny! :O Alternativt lämna in den DIREKT till verkstan för reperation (så den slipper ta en krånglig omväg via köpstället).

Testa även att ta ut/byta simkort, men låter ej som det felet för tillfället!

6. brodde

brodde Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem med min som också är ny ska man behöva skicka tillbaka den det är ju sånt bök med det när man köpt den på nätet.
    Hur ofta händer detta dig för mig händer det ca varannan dag.

7. m.nilsson

m.nilsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Problemet med "Sleep of Death" avhandlas i minst två andra trådar redan... För mig har appen Shake Screen-On hjälpt väldigt mycket. Färre låsningar och när den väl låser sig kan man skaka igång den igen.