Hänger sig på LG-logga efter restore

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av mcnuggz, 18 maj 2011.

1. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag installerade Gilgamesh customrom häromdagen och det fungerade bra men nu när LG har lovat att skicka ut en uppdatering så tänkte jag gå tillbaka till stock, gjorde ju givetvis en backup innan jag rullade in gilgamesh rom, problemet är att telefonen är inte intresserad av att starta efter restore..

NV-flash funkar säkert skitbra för er som sitter med windows men för mig som sitter med mac (bring on the mobbing) så innebär det många timmars meck osv..
    jag kommer åt CWM och det och jag har provat wipea allt och även kört backtoExt3 ifall det kunda vart det men utan resultat.

Några förslag?

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har aldrig lyckats med att återgå till stock utan NVFlash.

3. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har inte heller lyckats återställa en restore efter att ha provat lite CM builds. Vet inte om det är det att man flashar EXT3 till 4 och sen vill det inte tillbaka?

4. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

det funkade efter några försök..
    körde FÖRST backtoExt3 och sen restore!

5. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har samma problem, när jag ska gå från en CM7 build tillbaka till en äldre CM7 build.
    Då borde jag väl inte behöva köra backtoExt3?

Det löser ju sig om jag installerar om ROMen och titaniumar tillbaka alla apps, men det vore skönt att kunna köra restor på nandroid backupsen, för det är ju det dom är till för.