Guide: Här kan ni följa mitt ärende hos Anovo.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Drkosmos, 21 sept 2012.

1. Drkosmos

Drkosmos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Här kan ni följa mitt ärende hos Anovo.

I början på mars fick jag för mig att jag behövde en ny telefon, den gamla Nokia 6700 Classic kändes antik i jämförelse med min sambos ”smarta” iPhone.

Men jag skulle aldrig få för mig att skaffa en Apple produkt med tanke på hur de uppför sig med stämningar och alla löjliga patent. Så jag började kolla runt lite och valet föll på en Samsung Galaxy S2. Den skulle klara det jag ansåg/trodde jag hade behov av, så efter ett snabbt samtal med 3 så trillade en Vit S2 ner i brevlådan ca 1v senare.

Allt var frid och fröjd i en vecka ungefär tills den helt plötsligt tappade täckningen. Enbart nödsamtal skrattade displayen åt mig en morgon när jag vaknade. Okej, vi gör en fabriksåterställning på den så får vi se vad som händer. Svor en lång rad när jag kom på att jag glömde ta en backup innan jag tryckte på knappen för fabriksåterställningen. SKIT. Ja, ja man lär så länge man lever.

Nu var det bara att vänta tills den var klar och se så allt funkar igen………. Telefonen startar ………. ENDAST NÖDSAMTAL…………FAN……………….

Var inne i 3 butiken dagen efter och den reklamerades och jag fick en ny telefon…………. JIPPII………….

Livet leker ……..

För en vecka sedan vaknar jag och tittar på min livskamrat och ser ENDAST NÖDSAMTAL. Svär en lång rad och min fru ber mig hålla tyst eller gå upp och gör frukost till henne om jag nu ändå är vaken. Går upp och muttrar några fler svordomar innan jag provar att göra en fabriksåterställning igen. Fixar frukost medan telefonen håller på. Slänger ett getöga på telefonen och får se att återställningen är klar…………. JIPPII………….väntar…………… ENDAST NÖDSAMTAL…………FAN……………

Sätter mig och ringer till 3 som säger till mig att lägga ett 3repair ärende. Gör så och igår(19/9) fick jag hem ett brev ifrån Anovo med en massa papper och ett vadderat kuvert som man ska skick in alla prylarna i.

Märker kuvertet med mitt ordernummer och packar ihop allt och stressar som en idiot till det lokala postkontoret för att missa postbilen med ca 5min …………FAN………………. Ja, ja inte mycket att göra åt bara att vänta och se.

Så här ser telefonen ut när jag skickar in den.

Front.

Rear.

Fuktsensor 1.

Fuktsensor 2.

2. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Hur gammalt är ditt simkort? Har du testat något annat simkort i telefonen?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testat med tre olika simkort ifrån 3 och alla får samma problem.
    Och alla tre likaså mitt eget funkar i andra telefoner.
    Har inte testat med några andra eftersom telefonen är låst till 3.

4. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

Har du testat att uppdatera telefonen till den senaste mjukvaran (4.0.4)? Samt kollat med operatörens support så att det inte är något fel i nätet/på abonnemanget?

5. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Uppdatering.

Nu har Anovo registrerat att telefonen har kommit fram.
    Så det är bara att vänta och se vad domen blir.

6. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Det här problemet hade jag intermittent med 4.0.3, först med ca 150-200h mellanrum och sedan oftare och oftare.
    Sedan boot tog det sedan ca 24h till det uppträdde.
    Försvann helt med 4.0.4

7. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Uppdatering.

Fick nu denna uppdateringen ifrån 3
    Reparation klar, enheten är färdig att skickats från serviceverkstad.

Ska bli intressant och se vad man får tillbaka.

8. MTD

MTD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Förvånar mig inte om du får tillbaka den med ett brev:
    Ingen åtgärd, telefon fuktskadad, kund öppnat telefonen etc etc

9. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jaha, den är från 3... de har ju tvingat en hel del stackare kvar på 4.0.3 som är erkänt buggig.
    Bra jobbat av 3 , kan inte leverera en ny version sedan ca juni.

10. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Anovo kanske sett denna tråd, och inte vågar klanta sig.

Du verkar oavsett ha bättre tur där än mig.

Köpte en Lumia 800 från 3 i somras.
    I början av semestern slutar högtalaren låta.
    Efter semestern felanmäler jag.
    En månad senare har jag inte fått något brev att skicka in den i, trots 3 samtal till kuntjänst. Under den väntan har även en kosmetisk skada i chassit upstått (i övre högra hörnet, så långt från högtalaren man kan komma).
    Trots att jag är övertygat om att högtalarfelet inte är retalierat till den ytliga skadan, får jag ett mail om reparationskostnad på 245 kr. Kundservice viker sig inte, tycker att jag är löjlig som säger nej till en så billig reparation.
    Går med på det hela eftersom jag inte orkar bråka. Kollar regelbundet statusen hos Anovo, plötsligt ändras den återigen till "kostnadsförslag har skickats"
    Loggar in på tre, och min accepterade reparationskostnad är plötsligt ökad från 245 till 2481 kr.
    Nu är jag fast i en evig karsell av att skickas mellan tre och anovo på telefon.

Värt att tillägga är att en ny högtalare hade kostat mig 70 spänn på ebay. Att försöka med garantireparationer är bara naivt.

11. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att ha gått över en vecka med mardrömmar och vakna nätter, om hur de kan tänkas befläck och besudla min stackars levnadspartner. Jag hade hellre offrat min vänstra arm än att se min stackars oskyldiga älskling bli skadad.

Döm om min förvåning när jag öppnar paketet och kan läsa "Byte av sub-card. Test OK."
    Skämtar de med mig.............. de har lagat den.......... kan man verkligen tro på detta, Sätter nytt världsrekord på 1500m hem för att testa telefonen.
    Stänger av min gamla nokia och med skakiga fingrar och svetten rinnandes ifrån pannan plockar jag bort bakstycket på min S2a och stoppar i sim kortet.
    Tar ett djupt andetag och trycker på start knappen................loggan dyker upp............hoppet finns............ telefonen startar och den lever och teckningen är perfekt. Har till och med full teckning i källaren där ingen annan telefon funkat vettigt innan.

Kan bara ge ANOVO betyg 4 av 5.

Varför de inte får 5 av 5 är för att jag saknade sms uppdateringar om vad som hände med mitt ärende.
    Så läser ni detta ANOVO TACK.

12. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Naaaaw! Vad rörd man nästan blir! :D Kul att du fick den lagad :P

13. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    hahahahahhahaha

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

där lider du lite av en double whammo.. anovo med dåligt renomé samt världens kanske största non service minded företag 3... om det inte gäller för att sälja något såklart do är dom vänliga, usch.

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Anovo ska man aldrig befatta sig med om man inte absolut måste. Välj Delta Service om ni kan.

16. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

anovo fixade även min flickväns s2a. den laddade ur när man laddade den och blev kokhet. antar att det var det kända felet med usb porten.
    så det är klart att dom fungerar för det mesta eftersom det sällan förekommer beröm trådar och mest gnäll och skäll trådar så speglar forum sällan verkligheten.

17. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

anovo fixade även min flickväns s2a. den laddade ur när man laddade den och blev kokhet. antar att det var det kända felet med usb porten.
    så det är klart att dom fungerar för det mesta eftersom det sällan förekommer beröm trådar och mest gnäll och skäll trådar så speglar forum sällan verkligheten.

18. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

19. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

20. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att ha lästa alla dessa kommentarerna om att Anovo är så himla dåliga och annat så kan jag säga att jag var väldigt nervös över vad som skulle hända med min telefon.
    Men som sagt var jag väldigt nöjd med hur de hanterade mitt ärende.
    Och det brukar vara som man säger.
    1 nöjd person berättar det för 1 annan medans 1 missnöjd kund berättar det för 10 andra.
    Vet att det funkar så för jag jobbar i ett företag som pysslar med kundservice, och jag kan säga att det är sällan vi får några samtal/mail med att kunderna är nöjda.