Haft Ainol Fire 7" i 1 vecka.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Twinned, 6 jan 2013.

1. Twinned

Twinned Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter 1 veckas användning.

Beställde från http://www.ainolstore.com/ och det funkade bra. Kom med DHL, tog bara 4 dgr från det att de hade gjort färdigt min order. Köpte ett kit med läderfodral, 16 Gb SD, ngn konstig ställning och en drös med kablar, skärmskydd samt frakt och förseningsförsäkring.

Från en början tyckte jag det gick lite segt i menyerna, inte farligt men det flöt inte riktigt som jag hade hoppats på. Efter att ha kört några dagar för att bekanta mig med plattan så valde jag i helgen att installera en custom ROM, efter att ha läst på lite så föll valet på Flambe. Hade lite problem i början, trots att jag tror jag följde instruktionerna väl. Fick något felmeddelande efter 1:a installationen, dock genomfördes installationen. Efter att ha tappat internal memory card och inte längre kunde accessa externa SD så körde jag en factory reset. Efter det har allt fungerat mycket bra, bra flyt och nu känns det verkligen som att jag fått mycket för pengarna. Det finns 2 problem kvar, ett knäppljud från högtalaren som så många andra rapporterat om. Ljudet dyker upp lite då och då i standbyläge samt när man startar appar som använder ljud. Har stängt av ljud för touch och tgb så det stör mig inte så mycket, räknar med att någon tar fram en fix så småningom. Det andra problemet är att plattan ibland rapporterar fel gällande batterinivå. Det dök upp för mig första gången när jag bootade om när jag bara hade 25% kvar, vid uppstart låg batterinivån helt plötsligt på 55%. Enheten stängde sedan ner sig när batterinivån var 30% . Tror ej att det är något fel på batteriet utan ett mjukvarufel, också detta är ett problem som många har nämnt. Räknar iskallt med att en fix kommer även för detta problem. Batteritiden är annars mycket bra och jag är efter installation av Flambe mycket nöjd.

Kan varmt rekommendera plattan för folk som är lite händiga och kan tänka sig att installera en ny rom. Har installerat XBMC och då plattan har HDMI ut så har jag nu ett mediacenter i fickan -cool.

Edit: Mitt kit, inklusive allt, gick på strax under 1500:-

Last edited: 6 jan 2013
  2. ToJa92

ToJa92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
    Hade samma problem med min Ainol Aurora, och det blev aldrig fixat där. Gissar på att det har med ljudkortet att göra.

3. joker1976

joker1976 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

MINA ENHETER

Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    hej!
    Vilken xbmc-apk kör du? Ser ju att det finns några att välja på.

Du har inga problem med att bild och ljud är i osynk när du kör HDMI-ut? Det har jag haft med min Fire nämligen. har dock inte kört XBMC då.

4. Twinned

Twinned Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Versionen jag kör heter xbmc-12.0-Frodo_rc3armeabi-v7a.apk
    Fungerar bra internt vad det verkar iaf, har inte kört den så mkt än och har ännu inte prövat att köra ut via HDMI. Får väl återkomma med en rapport när jag testat.
    Har för övrigt inte använt HDMI-ut ännu så jag vet inte hur det fungerar.
    Har du prövat att använda VLC? Den fungerar iaf mycket bra internt tycker jag.