Fråga: Halebop begagnad iphone XS max

Diskussion i 'iPhone XS-serien' startad av wressus, 27 apr 2019.

1. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Alltså halebop? Vet inte vad de håller på med? Köpte först en iphone xr som låg som "nästan ny", alltså en enhet en kund skickat tillbaka inom 14 dagar. En bra deal 270kr i månaden för telefon och 99kr för halbop mini 24 månader.

Men igår dök det upp begagnad iphone XS max 256gb. Slängde man in 1440kr kontant, kostade den 99kr i månaden för abonnemang och 149kr i månaden för telefonen!? Så om man bortser från abonnemanget betalar man ungefär 5000kr, eller totalt 7500kr. För en telefon som kostar uppemot 9-10k på blocket.

Jag slog till på den, återstår att se hur den ser ut.

Det stod samma sak på den, "1 månads garanti" som det stod på iphone xr. Men frågan är vad som händer med reklamationsrätt? Jag antar att apples 1 år garanti kommer att ligga kvar sedan inköpsdatumet.

Saken är att det står att den kommer utan tillbehör och kartong, vet inte vad de gör med apple 1 års garanti.

Yoko666 gillar detta.
  2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    1 års garanti sedan första aktivering, från Apple, det kan halebop inte rubba på

Kristy gillar detta.
  3. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jo, men det är väl mer reklamationsrätt och eventuellt vad som händer med ens drulleförsäkring i hemförsäkringen. För det låga priset så känns det ändå värt risken. I värsta fall får man använda hemförsäkringen om inte garantin funkar.