Problem: Halebop, kan inte skicks MMS.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av TriNitro, 24 jul 2011.

1. TriNitro

TriNitro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tänkte om någon med Halebop och S2 kan bjuda på era inställningar för MMS? Jag kan ta emot MMS och skicka till mig själv men inte till någon annan. Testat skicka till folk med Halebop, 3 samt Tele2 men inget fungerar. Får bara "Fel vid serversvar" såfort jag försöker.

Inställningarna jag kör med är dom från Halebop.
    Har även testat de från Swedriods wiki men utan framgång. Hade även Halebop på min gamla Iphone 3gs och hade inga problem att skicks MMS från den. Även testat med/utan omstart efter ändringar.

\TriNitro

2. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Har samma problem med tele2. Har tagit bort bindestreck och mellanslag i numret som har föreslagits i forumet men utan framgång. Alla inställningar är automatiskt inlagda.

Någon som har något bra förslag? :)

3. TriNitro

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ingen som har någon aning hurfan jag kan fixa detta? Surfat runt och testat olika inställningar men inget verkar fungera.

4. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Vad händer om du ställer in internet+mms i APN-typ

5. TriNitro

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Testade det igår och då står det att den Sänder men det står hur länge som helst och så händer inget mer.

Men nu lyckades jag fixa det av någon anledning, återställde både APN och skrev bara in mms/telia i användernamn/lösenord. Helt säker på att jag testade det förut men då fungerade det då inte. Men är väl bara att tacka och ta emot :)

6. ndln

ndln Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en Samsung Galaxy Note med samma problem. Försökte med de lösningar som beskrivits ovan, men fick det ändå inte att fungera.
    Googlade lite mer och fann till slut lösningen på Error in server response som är engelska felmeddelandet. Postad i en youtube-video av jnhema.

Problemet verkar INTE vara inställningarna utan hur telefonnumret skrivs. Innehåller telefonnumret mellanslag får man felmeddelande. Det gör de ju oftast om man skrivit in kontakterna via Outlook och sedan synkat. Ta bort mellanslag och helt plötsligt fungerar det.

Pröva att skriva 0709999999 istället för +46 70 999 99 99.

Att det beror på telefonnumret förklarar att det bara händer ibland. Jag har sett många som skriver att det plötsligt händer eller det fungerade igår.

Svårt att säga om felet beror på Samsung eller Telia. Båda borde väl ha algoritmer i sina respektive mjukvaror för att ta bort mellanslag.