Hålla ihop fodral

Diskussion i 'Off Topic' startad av mrstooor, 10 aug 2013.

1. mrstooor

mrstooor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!
    Rätt ny på forumet och hittade ingen liknande tråd som denna, eftersom att troligtvis så är ingen så dum som jag har varit..
    Har precis fått hem min Galaxy s3 och köpt ett flip-cover till den från nått företag som heter tech-21. Det är inte ett sånt som ersätter original baksidan, utan ett som man bara knäpper på. Detta ska tydligen på nått sätt vara ett mer skyddande skal då den har nån orange halvfast ''gegga'' i sig. Men locket som ''flippas'' över skärmen har ingen låsning med magnet eller liknande.
    Är det någon här som har tips på hur man skulle kunna göra någon slags lösning på ett bra sätt? Har haft tanken på att använda 2 neodymmagneter plus ett band av något slag+ lim, men är osäker på hur bra limmet kommer attt hålla och även om magneterna kan påverka skärmen negativt...
    Så äre någon som är lite klurig, eller bara har nån ide som kan hjälpa mig på vägen uppskattas det högt!
    Mvh o_O

2. pingen

pingen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

den borde väl mjukas upp med tiden?
    Störde mig på det också med min flip cover men efter mycket öppna o stänga så ligger den numera helt mot telen.

3. mrstooor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet ligger inte i att det är svårt att öppna eller stänga den, utan att om jag skulle tappa den skulle locket kunna öppna sig o telefonen ramla rakt på skärmen, det är det som jag vill förebygga:)

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 426
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Samsungs egna har samma problem. Mitt tips är att du lägger den mycket med skärmen nedåt, så borde det gå snabbare för skyddet att anpassa sig :)

5. mrstooor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SÅ du menar att det kmr att anpassa sig tillslut så att det inte öppnar sig om man eventuellt skulle tappa den?o_O

6. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 426
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag menar att det var så det fungerade med Samsungs flipcover - sen tror jag att det kommer bli samma sak med det du har.

Tråkigt nog kan de flyga upp ändå, om man ha otur :)

7. mrstooor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste det med att göra ett par små hål i locket och sy fast en liten bit jeans tyg med en magnet i ena änden, och sen en liten metall bricka på baksidan :) blev helt okej
    TAck för svar!