Nej, Xperia S är inte kass i min erfarenhet. Min fungerar bra, i klass med min gamla iPhone 4. Inga gula fläckar, inget glapp. Knakar lite gör den. I och med att jag har skal på den märks det aldrig, och även när jag inte har det förstår jag inte varför det är ett problem.
Mycket med telefonen är jättebra. Skärmen är den bästa jag sett och det är inget fel på prestandan. Sonys launcher är väldigt väldesignad, stabil och rapp. Tycker också designen är trevlig. GPS:en t ex är skitbra. Likaså kameran. Likaså högtalaren. Blutoothen funkar också bra. Och Wi-Fi:n. Och Radion. Den är relativt strulfri. Anledningen att jag inte postar om detta är att det inte finns så mycket att säga. Den bara funkar som man väntar sig.
Tror de gula fläckarna inte förekommer i de nya batcharna. har för mig att det var ett tidigt tillverkningsfel.
Kom ihåg att sätta på det medföljande skärmskyddet. Splitterskyddet som sitter på repas mycket lätt. Här har vi en fördel med SGS3 - bättre glas.
Ska dock säga att jag haft problem med en strulande drivrutin, men det löste sig i en uppdatering.
Knapparna är en vanesak. Visst, de är inget vidare, men sveper man över dem är det inget problem. Det lär man sig på en dag. Tror också att känsligheten blivit bättre i den senaste uppdateringen. SGS3:s variant med fysisk hemknapp är dock bättre.
Edit: just det. Batteritiden är inget vidare. Man får ladda framåt kvällen. Vid sparsammare användande håller den en dag. Det är framför allt skärmen som äter batteri.
Med det sagt är SGS3 förmodligen bättre, men det är lite för tidigt efter release för att veta säkert. Risken att få svårt defekta exemplar och buggad mjukvara är alltid större direkt efter att en telefon släppts.
Last edited: 16 juni 2012