Hålla sig borta från Xperia S?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mr_Svahn, 16 juni 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mr_Svahn

Mr_Svahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag ska köpa en ny mobil med 3Pott imorgon senast (erbjudandet går ut då) och har kollat på Xperia S och SGS3. Egentligen så borde jag klara mig med en Xperia S men hela dess underforum är översvämmat av folk som klagar på knapparna och att telefonen i allmänhet är kass.

Då ställer jag mig frågan: Är den så dålig eller är det bara de som fått måndagsexemplar som syns och hörs på forum?

2. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Fick gul skärm på min men den är fixad nu. I övrigt har jag inget att klaga på när det gäller telefonen.

Som du skriver är det mestadels det negativa som syns på forumet.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Mr_Svahn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej, hur är de kapacitiva knapparna? Hört mycket klagomål om dem. Jag har inte alls hört lika mycket problem från de med SGS3 :ehm:

4. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Helt klart inte lika känsliga som andra telefoner. Dock så får man in känslan för dem, så att man klickar på "rätt" sätt. Så de är inte så störande i mitt tycke.

5. Mr_Svahn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej, om jag nu skulle få en mobil med t.ex. gul skärm. Hur lång tid har man på sig att reklamera den samt vart vänder man sig? Är det inköpsstället eller har Sony nåt firma som reparerar? :)

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nej, Xperia S är inte kass i min erfarenhet. Min fungerar bra, i klass med min gamla iPhone 4. Inga gula fläckar, inget glapp. Knakar lite gör den. I och med att jag har skal på den märks det aldrig, och även när jag inte har det förstår jag inte varför det är ett problem.

Mycket med telefonen är jättebra. Skärmen är den bästa jag sett och det är inget fel på prestandan. Sonys launcher är väldigt väldesignad, stabil och rapp. Tycker också designen är trevlig. GPS:en t ex är skitbra. Likaså kameran. Likaså högtalaren. Blutoothen funkar också bra. Och Wi-Fi:n. Och Radion. Den är relativt strulfri. Anledningen att jag inte postar om detta är att det inte finns så mycket att säga. Den bara funkar som man väntar sig.

Tror de gula fläckarna inte förekommer i de nya batcharna. har för mig att det var ett tidigt tillverkningsfel.

Kom ihåg att sätta på det medföljande skärmskyddet. Splitterskyddet som sitter på repas mycket lätt. Här har vi en fördel med SGS3 - bättre glas.

Ska dock säga att jag haft problem med en strulande drivrutin, men det löste sig i en uppdatering.

Knapparna är en vanesak. Visst, de är inget vidare, men sveper man över dem är det inget problem. Det lär man sig på en dag. Tror också att känsligheten blivit bättre i den senaste uppdateringen. SGS3:s variant med fysisk hemknapp är dock bättre.

Edit: just det. Batteritiden är inget vidare. Man får ladda framåt kvällen. Vid sparsammare användande håller den en dag. Det är framför allt skärmen som äter batteri.

Med det sagt är SGS3 förmodligen bättre, men det är lite för tidigt efter release för att veta säkert. Risken att få svårt defekta exemplar och buggad mjukvara är alltid större direkt efter att en telefon släppts.

Last edited: 16 juni 2012
    Mr_Svahn gillar detta.
  7. Mr_Svahn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mycket givande svar, tack! Jo, jag hade också tänkt köra med skal och skärmskydd, inte det medföljande men det kanske är bra? :)

Kan man vara säker på att få en lur från en senare batch? Något speciellt ställe att köpa på? Jag hade tänkt köpa på den lokala Expert eller Euronicsbutiken då vissa hävdar att man inte får en 3-låst lur.

Även jag har kommit fram till att SGS3 (förmodligen) är en bättre lur men frågan är om jag behöver den prestandan. Jag har nog större nytta av 100:- per månad att lägga på annat :cool:

8. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt. Efter tillverkningsvecka 12-13 har de inte felet säger Sony. Min är från 13 och är ok. Nu tror jag de är uppe i 18-19. Vet inte om de tidigare exen är i omlopp längre. Det borde vara lugnt.
    Finns mängder av gnäll och en del vettig information här:
    http://talk.sonymobile.com/thread/34135?start=0&tstart=0

Nej, det medföljande skyddet är inte så bra, ville bara säga att det redan sitter ett splitterskydd förinstallerat på. Det sitter ganska hårt och är lätt att repa. Det är tänkt att man ska köra med dubbla skydd. Jag tänkte inte på detta, och vips var det fullt med repor. Inte hela världen. Jag tog av det och satte på det andra skyddet man fick med. Splitterskyddet går att pilla loss med en nål i ett av hörnen (försiktigt såklart).

Det du skulle kunna göra som test på en ny SXS är att ladda ner ett krävande spel, köra din mobil riktigt varm, över 40 grader rätt länge, och om det blir gula fläckar på skärmen, DOA den som defekt.

Last edited: 16 juni 2012
  9. Mr_Svahn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej, så jag ska inte pilla loss nåt skydd utan sätta på ett nytt bara? :)

10. chrihen

chrihen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag själv ska välja samsung galaxy s3. Min xperia s råkade nämligen ut för döda pixlar, bortskavd färg i kanterna(vit) och gula fläckar. Batteritiden var inte den bästa, men det kanske varierar ifrån telefon till telefon. Jag saknade även uttag för minneskort.

Angående storleken så är telefonen stor trots sin 4.3 tums skärm(det stämmer va?), i byxfickan kände inte jag skillnade på htc one x i alla fall.

Utöver allt detta så är det en grym lur. Bra kamera och riktigt bra skärm!

11. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Gör du rätt i,har försökt att ge alla tillverkare en chans att övertyga mig om en bra telefon. Men endast sgs2/S3 jag kan säga att jag är 100% nöjd med. Finner ingenting att klaga på.

skickat ifrån min Galaxy S3

12. Skogstobbe

Skogstobbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Köpte min Xperia S i måndags tror ja, dagen efter ser ja att de va 2 döda pixlar på skärmen, så åkte in och fick en ny lur. Så ja är supernöjd, fungerar riktigt bra.

13. Mr_Svahn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack för alla svar, mamma och pappa tyckte att det var korkat att va dumsnål så nu sitter jag här med en blå SGS3 :D Awesome!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.