Hålla WLAN igång?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Sadjo, 31 okt 2010.

1. Sadjo

Sadjo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Köpte min X8 för två veckor sedan och är väldigt nöjd med mitt köp. Har utforskat och haft kul med den men en grej jag stör mig på är att WLAN:et stänger ner sig när skärmen stängs av. Är det någon som vet hur man kan få den att hålla igång även när skärmen släcks?

PS. Är det någon mer än jag som inte kan ladda ner något från Android Market? Har varit såhär för mig i tre-fyra dagar...

Tack :)

2. fjallmamman

fjallmamman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

På den första frågan är lösningen att ladda ner en app från Market som håller Wifi igång, jag laddade ner "Wifi keep alive"

På den andra frågan är lösningen att gå in i inställningar/program och leta upp Market och avinstallera uppdateringen - det har löst sig för mig i alla fall.

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 226
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror att det också finns en möjlighet att gå in på: Inställningar->Trådlösa styrenheter->Wi-Fi-inställningar->Klicka på meny-knappen->Avancerad->Wi-Fi-Policy->"Aldrig"

4. r00t

r00t Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan bekräfta att bernads förslag stämmer!

5. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Fast om du ändrar så att wifi aldrig stängs av så får du vara beredd på att mera batteri går åt.

Dock kan jag säga att mitt wifi har blivit bättre sen jag fick uppdateringen till 2.1. den stänger ned Wifin i sparläge fortfarande, men kommer snabbare tillbaka när man väcker telefonen. Jag har dock en X10i.