Håller Hero i två år?

Diskussion i 'Hero' startad av wikke, 14 september 2009.

1. wikke

wikke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är sugen på att köpa en Hero och kommer i så fall att köpa den med Telia-abbonemang. Vad det verkar så går det bara att få den med två års bindningstid... Då är ju frågan: Kommer telefonen fortfarande kännas fräsch om två år? Eller kommer det suga att fortfarande betala av på en telefon som vid det laget är kass i jämförelse med allt annat?

Vad tror ni?

2. masterful

masterful Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har köpt en hero med 2års abb på telia och jag får min tfn imorgon. tror nog den har möjlighet att håll i 2år då det hela tiden kommer nya intressanta applikationer man kan installera. telefonen kan ju hela tiden fyllas på med diverse program hela tiden. Sen tar det väl 2år innan man lärt sig allt om telefonen men det är en annan historia.

3. Björn_1

Björn_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sover Dolly Parton på mage?

Jag tror att chansen för att jag själv kommer att vara nöjd med min Hero om två år är över 50% om jag kan få Outlookfunktionerna att fungera nöjaktigt. Men å andra sidan hade jag haft kvar min Nokia 3330 om jag inte haft behovet av e-post m.m. i luren.... och om inte skärmen spruckit.

Med detta vill jag ha sagt att... det finns inte en jäkel som kan svara på det:o

4. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan säga helt ärligt att jag kommer vilja byta ut den inom 2 år det är jag helt säker på, men då inte för att den inte har dom funktionerna jag vill ha för den har allt jag behöver, utan att suget efter en ny lur alltid kommer smygandes.

5. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Ärligt talat 2år är ju hur länge som helst. Lycka till! Du kan ju uppdatera tråden om 2år ;)

Jag har en Magic jag gissar på att jag klarar ett par månader max till med den, lutar åt att inhandla en N900 om inte de kommer lurar snart med Snapdragon.
    Saknar tangentbord nu som bara den, hoppas de kommer nåt annat ät Motorola "skit" i framtiden med tangentbord.

Kör en Nokia E52a också, ja jag vet skittråkig men själva ringandet är hur bra som helst med den.

6. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    om två år har tekniken förhoppningsvis utvecklats så man kan använda luren från man vaknar tills man ska sova utan att behöva fundera på laddning.

Jag kommer byta min så fort det sker, skulle gissa att en del av det kommer mycket snart, Galaxyn har tex redan oled som ger klart bättre batteritid, mycket synd att Heron saknar det.

7. ludde

ludde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

köpa loss

Man kan köpa loss Heron hos Telia för ~4800 om man binder upp sig på två år med "prata på"-abonnemanget. Jag valde det näst största data-abonnemanget med 0,5Gbit/månad som tillägg. Det enda jag bundit upp mig på är alltså själva grundabonnemanget för 29 kronor per månad. Inte så farligt om man skulle vilja byta operatör inom två år. Nu vet jag inte om de har kvar kampanjen på prata-på för 29 kronor per månad iofs.

8. RRbjorn

RRbjorn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varför ska du binda 2 år? Det är ju bara gå till en återförsäljare och be om att lägga telia på 12 mån.

Själv köpte jag min Hero med Telenor 12mån. Väldigt nöjd med deras service och täckning so far!

9. Himcor

Himcor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Var inne på telias butik idag och frågade om priser. Hon påstod att eftersom "prata på" hade så billigt minutpris osv så var dom tvungna att ha två års bindningstid pga nått med statlig inblandning ..
    Men jag tror ganska bestämt att jag köper en imorgon. abb: 49kr/mån surftillägg: 69kr/mån 150kr/mån tillägg för telefonen.
    Synpunkter på detta?

Jag antar att det är lika bra att blåsa in den nya mjukvaran direkt då den har fått otroligt bra feedback på androidforums. http://androidforums.com/htc-hero/8616-custom-htc-hero-rom-1-5-super-fast.html

Och för er som oroar er över den "långa" bindningstiden så har det ju hänt en del med OS på dagens telefoner, de uppdateras rätt ofta jämfört med 3310 :P

10. RRbjorn

RRbjorn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, lägg in nya ROMen. Gjorde det precis för 1 min sedan - snabbare nu :)