"Halva skärmen"-problemet

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Malx, 17 dec 2009.

1. Malx

Malx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har läst om detta i flera trådar nu, och de flesta anser nog att det har med tredjepartstangentbord att göra. Tänkte att vi samlar de uppgifter vi har om problemet i en tråd och ser om det går att lösa. Scandinavian keyboard är ju trots allt open source så även om buggen inte igentligen ligger där så går det kanske att gå runt den. Så inga andra buggar i denna tråd tack!

Det som är intressant är:
    * Kan någon hitta ett upprepningsbart sätt att återskapa buggen (gärna med scandinavien keyboard aktiverat)?
    Hittills har jag bara fått "slumpmässiga" problem.
    * Kan man med samma sätt använda orginaltangentbordet och slippa buggen?

Hittar någon det ovanstående så lovar jag ta en titt i koden. (Jag är visserligen c#-, AS- och delphiprogrammerare men språk som språk...)

2. dewpo

dewpo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får alltid problemet om jag roterar skärmen från landskape till portrait med tangentbordet framme och sen hjälper bara omstart vet inte om detta kan hjälpa?

3. apan12

apan12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har du prövat att hålla in meny-knappen tills tangentbordet dyker upp och sen backa en gång?

4. Malx

Malx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte upprepa något sådant. Jag förtydligar mig. Jag vill ha exakta steg för steg anvisningar.

Ex:
    (OBS! Bara ett exempel, denna steg för steg stämmer inte för mig)
    1: startar orginalbrowsern i portraitmode
    2: tar fram scandinavien keayboard genom att hålla inne menyknappen
    3. roterar till landscape
    4. roterar tillbaka till portrait
    5. tangenbordet är nu osynlig men blockerar halva skärmen
    (OBS! BARA ETT EXEMPEL, denna steg för steg stämmer ej för mig)

5. dewpo

dewpo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får nog be om ursäckt för det jag skrev men exakt så betedde sig min mobil här om dagen varje gång jag roterade från landskap till porträtt när jag använde en sök ruta eller liknade gick den över i halvskärm men sedan dess har enheldel av de berörda programen tex market kommit i ny version och detta verkar inte gälla längre (jag hade inte märkt detta för när jag märkte att detta skedde slutade jag rotera i de berörda programen för att slippa problemet) så för ett par dagar sedan hände detta mig hela tiden men problemet har nu minskat i omfattning och jag kan inte heller återskapa problemt längre.

6. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett annat besvär jag har med tangentbordet uppträder i landscape mode. När man skriver så kommer markören i osynk med texten och glider långsamt mer och mer åt höger i förhållande till texten ju längre åt höger man kommer i textrutan. Skulle gissa på att det är någon kod som interpolerar markörens position när den inte ska det. (Texten är ju itne interpolerad afaik ;) )