Problem: Halvt rootad?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av sewb, 10 nov 2013.

1. sewb

sewb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    jag har nu i flera dagar försökt roota och ta bort sim lock på en SGS2a. jag har nu efter mycket fram och tillbaka lyckats uppdatera den till ICS 4.0.3. allt gick bra tills jag skulle roota den. allt verkade gå bra tills den var klar och den tydligen inte alls var rätt rootad. den enda skillnaden är att jag fått triangeln vid uppstart, men jag kan itne köra några apps som kräver root, och inte heller låsa upp den.

jag har följt denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2365701
    efter att det inte funkade ett gäng gånger så fick jag höra om doomlords easy rooting toolkit, där jag inte hittar någon ny version till SGS2. vad ska jag göra? vad kan vara fel?

2. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Doomlords rooting kit funkar bara med gingerbread. Enklast är om du flashar en kernel med odin som är rotad till ics. Tex speedmod. Finns på xda eller om du söker på Google, men ta den till ics då du har 4.0.3.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

3. sewb

sewb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    okej, det förklarade den saken iaf. men när jag försöker göra det själv med hjälp av guiden går det ändå inte, då får jag problemet som jag tog upp i tråden.

PhilZ-cwm6-XWLP7-OXX-2.7.tar
    PhilZ-cwm6-XWLP7-OXX-2.7-signed.zip

har jag, det ska väl vara rätt? om det är fel förstår jag verkligen inte vad det är jag ska ha. alla säger olika saker men ingenting funkar. jag har följt 10 olika guider, men ändå funkar det inte. och den ska vara rootad ics 4.0.3

4. kopbem37

kopbem37 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du väljer .tar filen och tar den i pda rutan i odin och flashar när telefonen är i download mode

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

5. sewb

sewb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    jag vet hur man gör, det visste jag. det finns ju tusentals guider som säger det, det var rätt fil jag behövde. men nu är det löst, det gick bra med speedmod. allt var rätt hela tiden, måste varit fel på filen jag körde innan

6. kopbem37

kopbem37 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok vad bra att det löste sig!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk