Hamachi/Tunngle eller liknande för Android?

Diskussion i 'Applikationer' startad av liath, 14 jun 2011.

1. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hej Swedroid!

Nu vänder jag mig till er för att få veta om det finns ett program till Android som gör samma sak som Hamachi eller Tunngle gör för PC.

Jag vill kunna ansluta med min 3g anslutning via ett program till en server. Sedan ansluter min kompis med samma program till samma server som jag. Jag vill göra detta så att vi kanske spela spel som egentligen bara tillåter LAN spel (dvs att man är uppkopplad via samma nätverk).

Någon som vet om detta överhuvudtaget fungerar med 3g nätet eller tekniken kanske är begränsad så att det inte går?'

Tacksam för svar :).

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du beskrev ju eg precis skype... typ.. eller viber.. det är ju samma princip.. prata med varandra över data ist för telenätet.....men om det är nå vpn-grej du letar efter för att spela.. hrm.. vad för spel då ? hajar nog inte frågeställningen helt 100

3. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det gäller ju främst spelande så att säga. Vissa spel tillåter multiplayer men BARA om du är under/i samma nätverk. Detta kräver ju allt som oftast att du och den person som ska spela mot eller med varandra befinner sig i samma rum eller hus. Det jag efterfrågar är att kunna spela mot varandra även om vi befinner oss på långt avstånd mellan varandra. På datorn kan man koppla upp sig mot Hamachi eller Tunngle och "lura" spelet att man sitter på samma LAN som kompisen. På detta sätt går det då att spela spel som egentligen är LAN exklusiva över ditt vanliga internet. Jag vill ha samma funktion med min android och 3g uppkoppling :). Jag vet att mitt förra inlägg var lite luddigt och hoppas att det blir tydligare!

4. Bogus

Bogus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns det några spel till android som bara tillåter LAN?

5. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Guerilla Bob exempelvis. Nu är det så att Gameloft lycktas göra så att Gameloft Live inte fungerar särskilt bra med vissa Xperia Play spel också. Däremot fungerar de om man vill spela spelet via LAN.