Handcent uppdatering - Problem

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Papazian, 2 jun 2010.

1. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Uppdaterade idag till senaste versionen av Handcent. Kanske dumt med tanke på att det fungerade felfritt innan, men det är ju svårt att låta bli när man ser att det finns en ny version. Nu fungerar det emellertid inte felfritt. När jag trycker på "+" uppe till vänster för att lägga till en kontakt så finns inte alla mina kontakter längre. Har inte kollat exakt hur många som fattas, men mobilnumret till flickvännen finns inte längre att välja. Går jag dock in på "senaste" så står det med, men ändå extremt störigt. Vad som är ÄNNU störigare är att när jag väl bockar för en kontakt och sedan trycker på Bakåt så är fältet fortfarande tomt. Måste alltså skriva in namnet och välja i listan för att kunna få in en kontakt i ett nytt mess. Så var det inte förut. Är det fler än jag som har dessa problemen? Får väl testa installera om det och se om det löser nåt.

Har version 3.0.2

2. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

I appen: Meny > Settings > Send Message settings. Kolla om Show Mobile num only är förbockat, är den det kan du bocka ur, så kommer nummer du har ställt in som hemnummer också visas.

Last edited: 2 jun 2010
  3. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har testat alla varianter. Upptäckte att Handcent bara visar det numret som står först hos mina kontakter. Råkar det vara Mobil-numret så visas detta om jag väljer att bara visa mobilnummer. Är det ett hemnummer som står först så visas den kontakten inte alls om jag bara visar mobilnummer.

Har "löst" problemet genom att ha mobilnumret först nu hos mina kontakter, men känns ändå som en bugg. Laddade hem Chompsms för att jämföra och där funkar det som det ska.

Men hur är det med den andra buggen? Att ikryssade kontakter inte kommer med när jag ska skriva mess? Bara jag som upplever detta? Vill ogärna byta till chomp då den saknar pop-up (och har reklam :( )

4. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Även detta fungerar för mig. Jag antar att du har provat att göra en ominstallation av programmet.

För övrigt ser jag nu att alla mina kontakter har mobil-numret först, att jag har lagt in dem så. Så jag hade visst bara tur.

5. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har ett annat problem.. det är otroligt segt att scrolla i listan över personer/konversationer... är det någon annan som har samma problem?

6. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hur ska det fungera om man trycker på + när man har valt att skriva ett nytt meddelande? Får upp tre flikar Kontakt, Grupp och Senaste. Men det står bara Inget nummer på denna kontakt under fliken Kontakt. Hur fixar jag det så att alla kontakter kommer upp där? Har alla kontakter sparade på telefonen och syncar dem med outlook.