Handla Android i NY, USA

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dubalizer, 15 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag ska resa till New York, nu i augusti och undrar vart man kan hitta billiga androids?

Tror ni att det är mycket billigare med mobiler i staterna än vad det är här hemma eller är det hugget som stucket?

Funkar de amerikanska mobilerna i våra europeiska/svenska mobilnät?

Jag tänkte antingen köpa en HTC Evo 3D, Sgs2 eller HTC Sensation. Eller har ni några andra goda råd för någon annan värstingandroid?

2. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag var i New York City i maj och det jag kunde konstatera var att teknikprylar i stort hade samma prisbild som i Sverige...

Ett exempel är ju en Desire HD hos BestBuy för $600. Sen så tillkommer ju tax på det där. I NYC så var det strax över 8% så säg $650 då.
    Dollarn ligger väl runt 6:50SEK nu så 650 x 6:50 = 4225SEK.
    Kollar man på Prisjakt så tar Elgiganten 4349kr för den...

Visst den är nån hundring billigare men är det värt det om det skulle börja strula? Hur lämnar man in en sån telefon på garanti?

Det du istället kan kolla på är sånt som inte finns i Sverige. Jag köpte en Nook Color hos Barnes&Noble för $249+tax när jag var där och den är jag nöjd med.

Edit:
    Tror inte dom hade telefoner men teknikprylar som kameror kan du hitta på B&H...

Ta och lägg dina slantar på kläder istället. Under $55 är det nämligen ingen tax så där blev det rätt stor skillnad!

Last edited: 15 jul 2011
  3. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok. tack så mycket för infon. nu har jag iaf ett humm om hur det ligger till :)

4. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Htc ska ha ganska bra policy gällande garantier vid utlandsköp. När folk köpte n1 från USA skulle garantin gälla i Sverige också. När jag köpte min htc desire (svensk) så pratade jag med deras support om garantier, och kvitto är inte heller ett krav. Samsung är inte lika snälla, kräver kvitto o garantin gäller inte här vid utlandsköp.

5. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Det kan ju ifs finnas erbjudanden och sånt som gör det billigare men generellt var det ingen större skillnad mot i Sverige. Kommer ihåg att det låg nån mobilbutik på 34th Street mellan 6e och 7e Avenyn men var aldrig där inne. Vårat hotell låg nämligen ett stenkast därifrån så gick förbi ett par gånger varje dag...

Om du har några andra frågor om Manhattan (eller JFK) så är det bara PMa. Synd att säga att jag kan området men var ju där nyss så lite lärde man väl sig...

6. Telefon

Telefon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag mejlade Samsung och frågade om de hade internationell garanti på telefoner svarade de att de har internationell garanti på telefonens hårdvara, men inte mjukvaran. Förresten, någon som vet hur Motorola förhåller sig till internationell garanti? Motorola Atrix är ju lite intressant tänker jag.

Last edited: 16 jul 2011
  7. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

High end telefoner i USA säljs normalt sätt inte utan abonnemang alls, och går därför inte köpa av oss dödliga i butik. Det man får göra är att handla av säljare på amazon/ebay som köpt, avslutat abonnemanget och låst upp telefonen. Naturligtvis kan man beställa dem till sitt hotell om man ska stanna där tillräckligt länge så det säkert kommer fram.
    Om man gör på detta sätt så kan man få riktigt billiga mobiler. Motorola Atrix går att få för 2850 kr exempelvis. Man ska dock tänka på att dessa telefoner är både mjuk- och hårdvarubrandade till sin respektive operatör och med största sannolikhet inte har garanti när de sålts på detta sätt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.