Handsfree Hörlurar till HTC Tatoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av demux, 4 januari 2010.

1. demux

demux Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina Gamla Handsfree hörlurar med knappsats har gått sönder som ingick i telefonköpet, jag behöver ett par nya ej USB-modellen. Jag har bla. varit nere på Teknikmagasinet, Kjell och Co och letat efter hörlurar de har till HTC produkterna, men de säljer bara usb modellen och de är ej kompatibla med HTC Tatoo???

Som tur va fick jag prova lurarna först innan köpet fär att se om det verligen funkade, till min stora förvåning och deras fungerar inte hörlurarna till HTC Tatoo, trots att det står på förpackningen att det passar alla modeller. Verkar vara dåligt med tillbehör till HTC Tatoo modellen alltså ute i butikerna. Snälla Hjälp!:mad:

2. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte ett par HTC RC E150 här: http://cdon.se/hemelektronik/htc_headset_htc_hero,black-7063361

Testade mina gamla lurar till Sony Ericsson (med kort sladd och 3,5 mm-kontakt) ihopsatta med en Nokiasladd. Men det gick INTE. Det bara brusade och var lååååååg nivå på allt ljud.

De jag köpte kanske inte är nån fantastisk ljudkvalitet, men de duger för mitt radiolyssnande i alla fall.

3. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Last edited: 5 januari 2010
  4. rajraj

rajraj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du kan köpa valfria headset som är avsedda för iphone/ipod touch, de använder sig av samma kontakt (4-pinnars 3.5mm telefonplugg)

5. jonnyk

jonnyk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett par öron som inte riktigt är kompatibla med den gamla modellens in-ear-lurar som man fick på köpet, utan verkligen föredrar de man verkligen sätter i själva hörselgången. Menar du rajraj, eller någon annan som sitter inne med kunskap, att alla med mic som är anpassad till iphone funkar till tattoo så att man kan svara på samtal osv, som tex skullcandy ink'd (http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3352088)?
    Finns kanske något ännu bättre förslag på liknande produkt...?

Vill inte slänga 200 kr i sjön och de vägrade låta mig testa det i butiken...

6. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Köpte Jabra BT3030 ( bluetooth med vanliga hörlurar) och ljudet blev betydligt bättre än orginalheadsetet. ska även kolla med mina Sony hörlurar som nog är ännu bättre.
    kan rekommendera det till alla Tattoo ägare.

7. Emilastrand

Emilastrand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan du lägga in en länk på vart du köpte hörlurana behöver nog också ett par nya för mina suger..;)

8. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag köpte dom på teknikmagasinet butik fungera riktigt bra speciellt med mina sony hörlurar. Sitter och skriver på min tattoo så lite besvärligt att ta fram länken men gå in på deras hemsida och sök på bt3030 så finner du den. Lite dyrare men värd sina 650 kr. Finns säkert billigare ställen men jag hade presentkort där...... Nu känns min tattoo ännu bättre o prisvärd.....

9. Uberalle

Uberalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv använder jag creatives EP-630i har använt dom utan mic till mina mp3er och är väldigt nöjd dessutom kostar dom bara 450 spänn och har grym hållbarhet, gäller bara att inte vira dom runt telefonen utan istället bara knögla ner dom

10. demux

demux Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER