Handsfree-problem i Hero

Diskussion i 'Hero' startad av funkifize, 11 jan 2010.

1. funkifize

funkifize Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, jag har surfat runt en del och sökt efter trådar om detta, men ingen verkar veta vad som är felet?

Mitt problem är att telefonen inte känner av att jag kopplar in handsfreet, men om jag startar om telefonen så känner telefonen plötsligt av att jag kopplar in handsfreen... Varför är det såhär? Det kan ju inte vara hårdvaran det är fel på eftersom den känner av handsfreen när jag startar om telefonen. Är det något fel på mjukvaran?

Tacksam för svar.
    F.

2. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har problem med mitt USB-headset, men det verkar vara headsetet som är paj, RC E-100! Dock fungerar mitt orginalheadset som det ska i 3,5mm uttaget.

Vet att fler har haft samma problem som du, kommer dock inte ihåg om dom lyckades lösa det eller inte.

3. funkifize

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo...

Ett fel på hansfreen hade ju förklarat det hela, men så är alltså inte fallet.

Är det ingen mer som vill ge input i ärendet?

4. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har också ett liknande problem fast min telefon vill inte att känna av när jag sätter i headsetet. Det troliga problem är att den sensor som ska känna av när en kabel kopplas in inte fungerar helt. För att komma runt problemet använder jag för tillfället en widget som togglar ljudet till hörlursutgången.

Länk till widgeten:
    http://code.google.com/p/toggleheadset/

Har hittat en tråd där diskuterar dessa problem med hörlörsutången:

http://androidforums.com/htc-hero/7102-htc-hero-headphone-jack-problem.html

5. funkifize

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack!

Tack, bra svar och bra länk. Det tycks ju vara två problem, det ena är ett mukvarufel och det andra har att göra med själva hårdvaran - kontakten.

I mitt fall tycks det vara mukvaran som spökar då den känner av det om jag startar om telefonen och så. Kanske skulle installera ditt program i nödfall.

Återigen, tack.

6. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

7. bamyl

bamyl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En härlig miss är ju att om man skall använda 3,5mm-pluggen för handsfree, så sluttar ju kontaktytan där man stoppar in den.
    Detta medför att telefonen inte registrerar att man har handsfreen i.

På min löste jag det genom att helt enkelt fila av lite av kontaktens hölje, så den
    bottnade i hålet.
    Det fungerar om man pressar i den hårt annars också, men min ville gärna hoppa ur.

/Bamme